Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Škola hrou" ve výuce lyžování dětí mladšího školního věku
Hájková, Gabriela ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název práce: "Škola hrou" ve výuce lyžování dětí mladšího školního věku "The school by playing" in pre-school children's education concerning skiing Cíle práce: Vytvořit model výuky lyžování dětí mladšího školního věku, který respektuje "klasické" metodické řady, snaží se však do výuky v co největší míře zařadit hravé, prožitkové a alternativní aktivity. To create a model of education concerning skiing for pre-schoo/ children, which respects the "c/assic" methodic series , however, it tries to inc/ude in education playful, experienced and alternativa activites, in the highest degree. Metoda: Metodologická studie. Tyto studie zkoumají nové přístupy (metody) a jejich potenciální přednosti proti současným přístupům (metodám). Obsah studie může tvořit měření, pozorování, organizování, zobrazování a komunikaci. takové studie často využívají vývojové nebo evaluační procedury. Methodological study. These studies examine new methods and their potential precedence overpresent methods. The content ofstudy can consist of measurement, observation, organization, imagery and communication. These studies often use evolutionary procedures or evaluation. Výsledky: Vytvoření a realizace modelu výuky, který by měl být co nejčastěji využíván učiteli a instruktory lyžování, zabývajícími se výukou lyžování dětí....
Zdravotně sociální problematika u lidí po poranění míchy
HÁJKOVÁ, Gabriela
Cílem práce je zjistit, zda jsou lidé po úraze míchy motivováni k získání pracovního uplatnění a zda zaměstnavatelé reflektují na jejich požadavek zkráceného pracovného úvazku. Je zpracována formou výzkumu, metodou dotazování, technikou dotazníku. Výzkum byl prováděn v Praze ve Svazu Paraplegiků, Centru Praple. Výzkumu se zůčastnilo 82 respondentů z 95 oslovených. Práce je rozdělena na dvě části. První část je teoretická. Obsahuje stručný anatomický popis páteře a centrální nervové soustavy, změnu zdravotního stavu po poranění míchy. Dále je zmíněno psychosociální trauma osob s míšní lézí. Poté navazuje ucelená rehabilitace se všemi jejími složkami-rehabilitací léčebnou, sociální, pedagogickou, pracovní. Jako první je v pracovní rehabilitaci uvedeno jedno ze základních lidskách práv-právo na práci, nezaměstnanost a charakteristika nezaměstnanosti osob se zdravotním postižením. Další část pracovní rehabilitace je věnována legislativní úpravě zaměstnávání osob se zdravotním postižením, zejména nový zákon o zaměstnanosti č.435/2004 Sb. Dnes jiz nelze opominout mezinárodní dokumenty vztahující se k zaměstnávání osob se zdravotním postižením, které jsou zmíněny v závěru teoretické části. Úplný závěr první, teoretické části tvoří vládou připravovaná koncepce statistiky o osobách se zdravotním postižením. Druhá část, je praktická část. Jsou zde uvedeny výsledky získané jak dotazníkovzm šetřením, tak výsledky telefonického dotazování. Výsledky jsou zpracovány procentuelně a graficky vyjádřeny pomocí grafů. Každý graf má vlastní popisky. Obsahem diskuse jsou zjištěné výsledky. Lidé po úraze míchy jsou k získání pracovného uplatnění motivování. Společnost však stále není připravena spoluobčany s takovámto postižením přijmout.. V otázce zaměstnávání musí tyto osoby stále ještě překonávat mnohé překážky, což může vést k deziluzi a demotivaci k získání pracovního uplatnění. Jednou z mnoha překážek je neakceptace požadavku zkrácené pracovní doby potenciálními zaměstnavateli. Dále je závěr, seznam použitých zdrojů a přílohy.

Viz též: podobná jména autorů
2 Hájková, Gabriela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.