Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historie chemických výrob na území ČR
Grassinger, Tomáš ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent)
Předkládaná práce se zabývá tématem chemických výrob a jejich historie v České republice. V České republice má právě chemická výroba dlouhou a slavnou tradici. V úvodní pasáži je nastíněna problematika ukotvení tématu chemických výrob v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a školních vzdělávacích programech dvaceti vybraných škol na Chrudimsku a Pardubicku. V další kapitole práce přináší syntézu informací o výrobách několika desítek chemických látek, které jsou obsaženy v současných učebnicích chemie. Všímá si také historických učebnic chemie od roku 1945, v nichž se vyskytují další fakta, v současnosti již neuváděná, která syntézu dále obohacují. Ve třetí části předkládané práce je uvedená syntéza doplněna historii vybraných významných, tradičních či jinak zajímavých chemických výrob na území České republiky. Tato fakta byla získána prostudováním dostupných zdrojů, tištěných i elektronických. Předkládaná práce tak představuje souhrn faktů k dané problematice, který může posloužit učitelům i jejich žákům k získání základní orientace v dané problematice a snad je i inspirovat k dalšímu vzdělávání v oboru. KLÍČOVÁ SLOVA chemické výroby, historie chemických látek, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací programy, učebnice pro základní školy
Pitný režim jako součást zdravého životního stylu dětí a mládeže
Grassinger, Tomáš ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Předmětem bakalářské práce na téma "Pitný režim jako součást zdravého životního stylu dětí a mládeže" je pohled na zajišťování pitného režimu u žáků prvního i druhého stupně na základní škole v Chrasti jako příkladu středně velké základní školy. Hlavním záměrem této bakalářské práce je popis současného stavu a formulace doporučení pro školu, jak účinně spolupůsobit na vytváření zdravých návyků svých žáků. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů v oblasti, kterou práce pokrývá. Věnuje se vodě a jejímu významu pro lidské tělo, dále živinám obvykle zastoupeným v nápojích a dalším složkám, které se v nich vyskytují. Následuje charakteristika různých druhů nápojů, ovoce, zeleniny a polévek, kterými lze též pitný režim zajišťovat. Následují obecná výživová doporučení a faktory ovlivňující výběr nápoje dětmi. Praktická část zkoumá, jaké nápoje konzumují žáci na základní škole v Chrasti, co ovlivňuje výběr nápojů, a jak si děti nápoje zajišťují. Zjišťován je i jejich názor na to, jaké nápoje jsou zdravé a jejich názory na zajišťování pitného režimu ve škole. Podobné informace jsou zjišťovány také u jejich učitelů. V závěru jsou poznatky shrnuty a jsou z nich vyvozeny závěry. Jsou formulována doporučení pro vedení školy a školní jídelny. KLÍČOVÁ SLOVA pitný režim, zdravý životní styl, děti...
Pitný režim jako součást zdravého životního stylu dětí a mládeže
Grassinger, Tomáš ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Předmětem bakalářské práce na téma "Pitný režim jako součást zdravého životního stylu dětí a mládeže" je pohled na zajišťování pitného režimu u žáků prvního i druhého stupně na základní škole v Chrasti jako příkladu středně velké základní školy. Hlavním záměrem této bakalářské práce je popis současného stavu a formulace doporučení pro školu, jak účinně spolupůsobit na vytváření zdravých návyků svých žáků. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů v oblasti, kterou práce pokrývá. Věnuje se vodě a jejímu významu pro lidské tělo, dále živinám obvykle zastoupeným v nápojích a dalším složkám, které se v nich vyskytují. Následuje charakteristika různých druhů nápojů, ovoce, zeleniny a polévek, kterými lze též pitný režim zajišťovat. Následují obecná výživová doporučení a faktory ovlivňující výběr nápoje dětmi. Praktická část zkoumá, jaké nápoje konzumují žáci na základní škole v Chrasti, co ovlivňuje výběr nápojů, a jak si děti nápoje zajišťují. Zjišťován je i jejich názor na to, jaké nápoje jsou zdravé a jejich názory na zajišťování pitného režimu ve škole. Podobné informace jsou zjišťovány také u jejich učitelů. V závěru jsou poznatky shrnuty a jsou z nich vyvozeny závěry. Jsou formulována doporučení pro vedení školy a školní jídelny. KLÍČOVÁ SLOVA pitný režim, zdravý životní styl, děti...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.