Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Létání při nízkých rychlostech
Glinz, Jan ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá nízkými rychlostmi letounu. Zaměřuje se především na pádovou rychlost, počítání její velikosti a vlivy, které ji určují. Jedna kapitola je věnována systémům varování před pádem a systémům zábrany pádů. Další témata v práci se zabývají důsledky minimální rychlosti na letoun a na pilotáž.
Fast continuous in-situ XCT of additively manufactured carbon fiber reinforced tensile test specimens
Glinz, J. ; Maurer, J. ; Holzleitner, M. ; Pace, F. ; Stamopoulos, A. ; Vopálenský, Michal ; Kumpová, Ivana ; Eckl, M. ; Kastner, J. ; Senck, S.
The reinforcement of fused filament fabricated (FFF) components with continuous fibers allows for high versatility in the design of mechanical properties for a specific application’s needs. However, the bonding quality between continuous fibers and the FFF matrix material has high impact on the overall performance of the composite. In a recent study [1], additively manufactured (AM) continuous fiber reinforced tensile test specimens have been investigated regarding the effect of amount and material of the embedded continuous fibers on tensile strength and AM build quality. During these tensile tests, a sudden reduction in tensile stress, which most likely was not related to actual rupture of continuous fibers, was noticeable. Since X-ray computed tomography (XCT) scans were performed only prior to and after the tensile testing, a detailed investigation on the origin of these drops in tensile stress was not possible. Within this work, we will expand upon these findings and present results of fast on-the-fly in-situ investigations performed on continuous carbon fiber reinforced specimens of the same AM build. During these investigations, specimens are loaded under the same conditions while fast XCT scans, with a total scan time of 12 seconds each, were performed consecutively. The resulting three-dimensional image data reveals internal meso- and macro-structural changes over time/strain to find the cause of the aforementioned reduction in tensile stress.
In-situ compression test of artificial bone foams in controlled environment using X-Ray micro-computed tomography
Glinz, J. ; Kytýř, Daniel ; Fíla, Tomáš ; Šleichrt, Jan ; Schrempf, A. ; Fürst, D. ; Kastner, J. ; Senck, S.
In this study, we investigated specimens of artificial bone foams, developed by the research group for surgical simulators at the UAS Linz, which are used to mimic the haptic feedback of physiologic and pathologic bone for more realistic surgery training. Specimens with two kinds of mineral filler material as well as different amounts of foaming agent were tested in an environmental in-situ loading stage developed by the ITAM CAS and scanned via X-ray micro-computed tomography. In this in-situ stage, specimens can be immersed in liquid and tested under temperature-controlled conditions. Consequently, a total amount of 12 specimens was subjected to compression loading, half of them immersed in water at 36.5 °C and half in dry condition. Results showed that there is no significant influence of liquid immersion to the compression outcome. However, foams with less amount of foaming agent appeared to have smaller pores resulting in higher compression strength.
Létání při nízkých rychlostech
Glinz, Jan ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá nízkými rychlostmi letounu. Zaměřuje se především na pádovou rychlost, počítání její velikosti a vlivy, které ji určují. Jedna kapitola je věnována systémům varování před pádem a systémům zábrany pádů. Další témata v práci se zabývají důsledky minimální rychlosti na letoun a na pilotáž.

Viz též: podobná jména autorů
2 Glinz, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.