Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Romové a vzdělávání
Gazdíková, Olga ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Téma rigorózní práce zní "Romové a vzdělávání". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V rámci teoretického ukotvení zkoumaného tématu je objasněna motivace, historie Romů, pojetí romské rodiny nebo např. problematika jejich sociálního vyloučení. Velká pozornost je věnována vzdělávání romských dětí, jež je sledováno od předškolního věku po ukončení základní školní docházky. Praktická část obsahuje provedený výzkum, jenž byl z technických i časových důvodů navržen v duchu kvantitativní metodologie, a to s využitím dotazníku jako metody sběru dat. Dotazníkové šetření proběhlo na konci října roku 2011 ve speciální škole v Praze-Žižkov a začátkem listopadu v Nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež v Přichystalově ulici v Olomouci, kam chodí děti ze speciální školy z Olomouce. Obě vzdělávací instituce byly zvoleny záměrně. Dotazníkové šetření mělo za cíl zjistit motivaci romských žáků speciálních škol, typ rodinného prostředí, z něhož pochází, způsob trávení volného času, množství neromských spolužáků a jejich vzájemné vztahy s romskými dětmi, osoba učitele, jeho ne/romský původ atd. V rámci dílčích cílů byly také hledány statisticky významné rozdíly mezi chlapci a dívkami a mezi romskými žáky v obou sledovaných institucích. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, romští žáci
Romové a vzdělávání
Gazdíková, Olga ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Téma rigorózní práce zní "Romové a vzdělávání". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V rámci teoretického ukotvení zkoumaného tématu je objasněna motivace, historie Romů, pojetí romské rodiny nebo např. problematika jejich sociálního vyloučení. Velká pozornost je věnována vzdělávání romských dětí, jež je sledováno od předškolního věku po ukončení základní školní docházky. Praktická část obsahuje provedený výzkum, jenž byl z technických i časových důvodů navržen v duchu kvantitativní metodologie, a to s využitím dotazníku jako metody sběru dat. Dotazníkové šetření proběhlo na konci října roku 2011 ve speciální škole v Praze-Žižkov a začátkem listopadu v Nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež v Přichystalově ulici v Olomouci, kam chodí děti ze speciální školy z Olomouce. Obě vzdělávací instituce byly zvoleny záměrně. Dotazníkové šetření mělo za cíl zjistit motivaci romských žáků speciálních škol, typ rodinného prostředí, z něhož pochází, způsob trávení volného času, množství neromských spolužáků a jejich vzájemné vztahy s romskými dětmi, osoba učitele, jeho ne/romský původ atd. V rámci dílčích cílů byly také hledány statisticky významné rozdíly mezi chlapci a dívkami a mezi romskými žáky v obou sledovaných institucích. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, romští žáci

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.