Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce zkušební komory pro studium emise pevných částic z kontaktu kola a kolejnice
Rosecký, Vojtěch ; Galas, Radovan (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Za účelem studia prachových částic uvolňujících se z kontaktu kola a v důsledku opotřebení a aplikace materiálů upravujících tření v kontaktu bylo na Ústavu konstruování vyvinuto dvoudiskové zařízení simulující tento kontakt. Aby nedocházelo k úniku částic z dvoudiskového zařízení do okolí a mohly být analyzovány, bylo doplněno o zkušební komoru. Hlavním cílem práce bylo tuto zkušební komoru zkonstruovat. Dílčí cíle pak zahrnovaly návrh konceptů, konstrukci, přípravu výrobní výkresové dokumentace a realizaci. Všechny požadované cíle byly splněny a funkční komora je připravena k experimentům ikdyž u některých prvků komory budou ještě probíhat modifikace. Přínosem této práce je kompletace dvoudiskového tribometru, který může být použit pro výzkum emise pevných částic.
Solid stick friction modifiers for rail transport
Ondák, Andrej ; Hajžman, Michal (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
The present work deals with solid friction modifiers, which are substances that have the task of reducing the contact friction of the wheels of railroad vehicles, thus reducing wear and noise emission. In order to maximise the efficiency of the system, material consumption must be kept to a minimum. When solid friction modifiers are applied, there is a danger of isolation of the contact, which is an undesirable effect regarding track systems. At the moment, both the positives and the negatives of the technology are known, but without a deeper connection to application parameters. Therefore, the experimental part of the thesis is focused on determining the influence of application on the performance of rigid friction modifiers. The thesis also focuses on the effect of the working frequency of the track systems on the contact impedance and on the consumption of the compositions themselves. As a result of the research, the application parameters strongly influence the performance of the solid compositions. It was also observed that the friction modifier tends to adhere to the surface of the body, to which it is applied and thus there is no transfer to the other body. On the contrary, it was found that the contact impedance is independent of the working frequency. The development part of the thesis is dedicated to the design of a solid composition applicator and a device for measuring the impedance and consumption.
Výkonnost top-of-rail produktů v kolejové dopravě
Jordán, Tomáš ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá vývojem metodologie pro hodnocení výkonnosti top-of-rail produktů v kolejové dopravě s využitím reálné kolejnice. Parametrem výkonnosti se rozumí vývoj adheze se vzdáleností od místa aplikace, celková délka ošetření kolejnice, trvanlivost třecí vrstvy a redistribuce produktu. Top-of-rail produkty slouží k redukci opotřebení a hluku v kolejové dopravě. V současnosti využívané metodologie v laboratorním prostředí způsobují modelová zkreslení a nereálnou třecí vrstvu. Experimenty na reálné trati jsou ovlivněny okolními podmínkami. V rámci práce vznikla metodika pro studium výkonnostních parametrů. Metodologie byla poté testována pro minimálně tři komerční produkty. Získané poznatky byly v rámci práce prezentovány a diskutovány. Současně se v práci řešila metodika pro záběh reálné kolejnice. Pro měření smykového tření na temeni hlavy kolejnice byl navržen a realizován tribometr. Výstupem práce je funkční vzorek tribometru a manuskript popisující navrženou metodologii.
Konstrukce kabelového koše
Skopal, Vojtěch ; Skřivánková, Vendula (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout nové konstrukční řešení divadelního kabelového koše pro firmu EST Stage Technology, a.s. Toto řešení musí být rozebíratelné kvůli ekonomičtější přepravě, při zachování nízké hmotnosti a celkové tuhosti konstrukce. Nový kabelový koš využívá principu samosvornosti a byl navržený tak, aby se dal rozložit na pět samostatných částí. Vypracované řešení umožňuje až 50 % úsporu prostoru a navíc je zde možnost skládat více rozložených kabelových košů na sebe. Přínosem této práce je celková finanční úspora, která se týká redukce výrobního času a úspory financí spojených s přepravou.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Galas, Radovan ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky pro břemena, jejichž hmotnost nepřesáhne 5 000 kg. Práce obsahuje písemnou, a praktickou část. Písemná část práce se zabývá výpočtem hlavních rozměrů zdvihu a pevnostní kontrolou lanového bubnu. V práci jsou také zdůvodněny volby některých hlavních částí zdvihového mechanismu jako je např.: elektromotor, převodovka aj. Před výpočty jednotlivých kapitol je obvykle umístěn stručný úvod do problematiky. Praktická část obsahuje výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu, sestavu lanového bubnu a dva výrobní výkresy.
Experimentální výzkum směsí proti tvorbě námrazy trolejových vedení
Málek, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
V rámci této práce byly testovány komerčně dostupné směsi proti námraze. K tomu byla navržena metodika hodnocení vlivu testovaných směsí na rychlost růstu námrazy a její vývoj v čase. Tyto testy pak probíhali na testovacím zařízení zkonstruovaném v rámci této práce. U hodnocených směsí byl měřen vliv na adhezi ledu k trolejovému drátu. Byl také popsán vliv těchto směsí na tribologické chování kontaktu sběrače a troleje. Experimenty byly doplněny o měření velikosti kontaktního úhlu směsí na povrchu trolejového drátu. Výsledky ukazují, že testované směsi mohou snížit množství vzniklé námrazy na povrchu troleje. Tento efekt je však poměrně krátkodobý. Naopak se ukázalo, že i velmi malé množství směsi na povrchu trolejového drátu může vést k výraznému poklesu adheze námrazy.
Konstrukce experimentálního zařízení pro vizualizaci axiálních sil ve šroubových spojích
Ptáček, Tomáš ; Galas, Radovan (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je zhotoven konstrukční návrh experimentálního zařízení, které bude schopno měřit předpětí ve šroubových spojích. V první části práce je provedena rešerše o současném stavu poznání šroubových spojů v závislosti na použití různých typů maziva. Na základě těchto informací jsou navrženy 3 konstrukční varianty. Zvolená varianta je detailně popsána se svými výhodami i nevýhodami. Finální návrh je zpracován ve formě výkresové dokumentace a elektronických 3D modelů.
Ložiska pro vřetena obráběcích strojů
Knápek, Jiří ; Nohál, Libor (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled o ložiscích používaných pro uložení vřeten obráběcích strojů. Práce je zaměřena především na kluzná, vzduchová, magnetická a valivá ložiska. Při popisu jednotlivých druhů ložisek je kladen důraz na jejich konstrukci, mazání a způsoby uložení. V závěru této bakalářské práce jsou jednotlivé druhy ložisek vzájemně srovnány.
Systém pro odsávání spalin nad spékacím roštem
Kratochvílová, Silvie ; Galas, Radovan (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním řešením systému pro odsávání spalin nad spékacím roštem. První část je věnována obecnému pojednání o spékacím roštu, o jeho činnosti a o jednotlivých modifikacích. Další část se zabývá problematikou, která obnáší umístění krytu nad spékací rošt. V poslední části je proveden návrh optimálního řešení systému pro odsávání spalin a popsány důvody, které vedly k jeho výběru.
Experimentální studium modifikátorů tření v kolejové dopravě
Knápek, Jiří ; Dzimko, Marián (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Aplikaci modifikátoru tření lze efektivně řídit adhezi v kontaktu kola a kolejnice. Řízením adheze lze následně redukovat nadměrné opotřebení kontaktních těles nebo zvýšenou hladinu hluku. Podstatou této diplomové práce je stanovit optimální množství modifikátoru tření v kontaktu kola a kolejnice v závislosti na okolních podmínkách a provozních parametrech. Pro experimentální studium chování modifikátoru tření studium je využito dvoudiskové zařízení simulující nejvýznamnější provozní parametry, kterými jsou rychlost, skluz, úhel náběhu kola do traťového oblouku nebo kontaktní tlak. Na základě těchto poznatků byl navržen řídící systém off-board aplikační jednotky, který řídí dávkování modifikátoru tření podle aktuálních okolních podmínek a provozních parametrů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Galas, Ron Eric
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.