Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka náboženství ve farnosti Zbraslav v letech 1985 - 2009
Frankl, Pavel ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
RESUMÉ Cílem této práce bylo popsat a analyzovat výuku náboženství ve farnosti Zbraslav v letech 1985 - 2009. V 80. letech bylo náboženství vyučováno knězem. Od roku 1992 výuka přešla na laiky a trvalé jáhny. Kromě výuky ve škole si děti rozšiřují náboženské znalosti i při účasti na dětských bohoslužbách a během mimoškolních setkání. Z výzkumu provedeného na ZŠ Zbraslav vyplynulo, že v 80. letech se do náboženství přihlašovalo 13 - 17 % žáků školy, v 90. letech více než 30 % žáků, na začátku 21. století zájem klesl na úroveň kolem 25 %, a stále klesá. Překvapivým zjištěním je fakt, že v letošním roce se zájem o výuku náboženství dostává na úroveň z doby totality. Z výzkumu dále vyplynulo, že hodiny náboženství jsou nejvíce navštěvovány během druhé a třetí třídy. Od čtvrté třídy dochází k poklesu zájmu o náboženství, a propad nastává na druhém stupni ZŠ. Tento stav je způsoben jednak snížením počtu praktikujících katolíků ve farnosti, dále sílícím obecným míněním, že žáci si odchodí hodiny náboženství pouze do doby přijetí 1. svatého přijímání. Nepříznivý vliv má i skutečnost, že rodiče nechávají dětem větší svobodu v rozhodování, která vede k tomu, že rodiče dítě do náboženství sami nepřihlásí.
Pomoc při hromadných nehodách, postoj člověka a organizace
Frankl, Pavel ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Lachmanová, Kateřina (oponent)
1 RESUMÉ POMOC PŘI HROMADNÝCH NEHODÁCH, POSTOJ ČLOVĚKA A ORGANIZACE Obyvatele, které zasáhne katastrofa se stávají oběťmi. Skupiny obětí dělíme na přímé, příbuzné a přátele obětí přímých, záchranáře prvního a druhého sledu. Mezi zranitelné skupiny obyvatel patří děti, senioři, kulturní a etnické skupiny, lidé s vážnými a přetrvávajícími duševními poruchami, lidé v kolektivních zařízeních, pracovníci humanitárních organizací a psychosociálních intervenčních týmů. Stresující vliv situace má na jedince individuální charakter. V oblasti psychosociálního stresu hraje roli význam události, sociální opora a osobnostní charakteristiky jedince. Každý jedinec má jinou schopnost adaptovat se na změnu podmínek. U některých jedinců mohou psychické problémy přetrvávat i několik let. Rozdíl mezi záchranáři a zachraňovanými je ve výcviku na zvládání neštěstí. Záchranář se připravuje, aby jim čelil denně. Bezmoc a ztotožnění se s obětí může vyústit v pocitové přesycení a posttraumatické příznaky se mohou objevit u pomáhajícího pracovníka. Pracovník se stává do určité míry obětí, protože je traumatizován prožitky lidí s kterými musí soucítit. Psychosociální pomoc zabezpečuje základní materiální a duševní potřeby obětí. To znamená zdravotní pomoc, informace a hlavně kontakt s blízkými. Dále se jedná o pomoc při jednání s...
Výuka náboženství ve farnosti Zbraslav v letech 1985 - 2009
Frankl, Pavel ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
RESUMÉ Cílem této práce bylo popsat a analyzovat výuku náboženství ve farnosti Zbraslav v letech 1985 - 2009. V 80. letech bylo náboženství vyučováno knězem. Od roku 1992 výuka přešla na laiky a trvalé jáhny. Kromě výuky ve škole si děti rozšiřují náboženské znalosti i při účasti na dětských bohoslužbách a během mimoškolních setkání. Z výzkumu provedeného na ZŠ Zbraslav vyplynulo, že v 80. letech se do náboženství přihlašovalo 13 - 17 % žáků školy, v 90. letech více než 30 % žáků, na začátku 21. století zájem klesl na úroveň kolem 25 %, a stále klesá. Překvapivým zjištěním je fakt, že v letošním roce se zájem o výuku náboženství dostává na úroveň z doby totality. Z výzkumu dále vyplynulo, že hodiny náboženství jsou nejvíce navštěvovány během druhé a třetí třídy. Od čtvrté třídy dochází k poklesu zájmu o náboženství, a propad nastává na druhém stupni ZŠ. Tento stav je způsoben jednak snížením počtu praktikujících katolíků ve farnosti, dále sílícím obecným míněním, že žáci si odchodí hodiny náboženství pouze do doby přijetí 1. svatého přijímání. Nepříznivý vliv má i skutečnost, že rodiče nechávají dětem větší svobodu v rozhodování, která vede k tomu, že rodiče dítě do náboženství sami nepřihlásí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.