Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genderová stereotypizace v sitcomu Comeback
Follová, Klára ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Klára Follová Genderová stereotypizace v sitcomu Comeback Diplomová práce Praha 2011 2 Abstrakt V sitcomech nalézáme genderové, stejně jako i další typy stereotypů, stejných jako ty, které jsou obsažené ve strukturách reálné společnosti. Důvodem jejich výskytu v sitcomech je však to, že jsou obsaženy v modelech postav, na jejichž vzájemných konfliktech je budována komika sitcomu. Vzhledem k tomu, že primárním cílem sitcomu je právě humor a nikoli reflexe společnosti, nejsou stereotypy tak problematické jako v reálné společnosti: sitcom je sice využívá, ale také se do nich svým humorem strefuje. Na příkladu analyzovaného českého sitcomu Comeback jsem zjistila, že potvrzování či naopak popírání genderových stereotypů není v tomto druhu televizní tvorby nijak jednotné či systematické a v rámci jednoho dílu sitcomu se tak můžeme setkat jak s potvrzením, tak s popřením jednoho a téhož stereotypu. Důvodem je to, že stereotypy slouží k budování komických situací, což je hlavním cílem sitcomů; proto je zde hlavním rámovým okruhem práce se stereotypy jedna scéna ústící v pointu. Sitcomy bývají obvykle založeny na situacích z běžného života, proto nám v rámci výstavby vtipu musejí připomenout nějakou běžnou a obvyklou...
Reality show
Follová, Klára ; Gottwald, Petr (vedoucí práce) ; Kopřivík, Roman (oponent) ; Svoboda, Otakar (oponent)
Tato práce se věnuje televiznímu žánru reality show. Zabývá se historií podobných pořadů, jejich jednotlivými typy i principem fungování žánru obecně. Zvláštní kapitola je věnována tzv. special environment show - pořadům typu VyVolení nebo Velký bratr - a jejich srovnání. Dále je rozebrána problematika televizních formátů - jejich právní ochrana, formátové ?balíky?, výhody a nevýhody formátů oproti nákupu hotových pořadů a oproti původní tvorbě. Zmíněni jsou také nejvýznamnější prodejci formátů. Část práce se také zabývá finančními, právními a výrobními otázkami reality show se zaměřením zejména product placement a sponzoring těchto pořadů. Samostatné sekce jsou věnované i otázce etičnosti reality show, tomu, jak se může tento žánr vyvíjet v budoucnosti a některým extrémním reality pořadům. Závěr práce pojednává o motivech lidí, kteří vstupují do reality show a o tom, jak účast v reality show ovlivňuje lidskou psychiku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.