Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Terapeutické přístupy u osob s tinnitem v Hesensku
Fojtíčková, Eva ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Tématem diplomové práce je tinnitus, který je definován jako zvukový vjem bez přítomnosti vnějšího akustického zdroje. V práci je popsána klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a terapie tinnitu. Těžiště práce spočívá především v popisu terapeutických přístupů. Empirická část představuje kazuistiky 12 respondentů s tinnitem. Pomocí metod kvalitativního výzkumu jsou porovnávány možnosti terapie respondentů ze Spolkové republiky Německo, konkrétně z Hesenska, a respondentů z České republiky. Výzkum se zaměřuje na diagnostiku tinnitu, spolupráci s odborníky, možnosti terapie a jejich výsledky, způsob financování, spokojenost respondentů s terapií a na přínos svépomocné skupiny pro osoby s tinnitem.
Osobnostní a sociální rozvoj ve výuce českého jazyka na základní škole
Fojtíčková, Eva ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá začleněním průřezového tématu osobnostní a sociální výchovy (OSV) do výuky českého jazyka (ČJ) na druhém stupni základních škol a tomu odpovídajícím stupňům víceletých gymnáziích. V první části je představena OSV a jsou popsána její jednotlivá témata. Následně je popisováno, jakým způsobem lze s tématy pracovat ve výuce českého jazyka. Dále práce obsahuje popis aktivit, které může učitel českého jazyka využít k začlenění OSV do českého jazyka. Jedna kapitola je věnována popisu E - U - R modelu a metodám, které uplatňuje. V empirické části je představeno šetření mezi učiteli českého jazyka, které se zaměřuje na jejich přístup k OSV a na jejich zkušenosti se začleňováním průřezového tématu. Další složkou empirické části je studentské šetření, které sleduje obeznámenost studentů učitelství českého jazyka s tématem. Šetření je prováděno metodou polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky jsou okomentovány a promítnuty do teoretické části práce.
Rozvíjení slovní zásoby u dětí mladšího školního věku
Fojtíčková, Eva ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Filippová, Eva (oponent)
Předkládaná práce se věnuje problematice vývoje slovní zásoby dětí mladšího školního věku. V první části jsou představena teoretická východiska z oblasti vývojové psycholingvistiky. Teoretická část se věnuje standardnímu vývoji řeči u dětí, přístupům k osvojování řeči, aspektům ovlivňujícím vývoj dětské řeči, odchylkám od normy v souvislosti se znevýhodněními. Dále jsou v první části představeny dotazníky, které zjišťují rozsah slovní zásoby dětí. Teoretická část se podrobněji vztahuje k poznatkům o řeči dětí ve věku 6 - 8 let. V praktické části práce je testována aktivní a pasivní slovní zásoba dětí navštěvujících 1. až 3. třídu základní školy. V rámci šetření byly testovány intaktní děti a děti se specifickými poruchami učení a chování a dítě s dětskou mozkovou obrnou. Pro účely práce byl sestaven obrázkový test v rozsahu 15 obrázků, zahrnující konkrétní substantiva z různých sémantických kategorií. Klíčová slova: dětská řeč, předškolní období, stadiální vývoj, pasivní a aktivní slovní zásoba, sémantické pole, synonymie, vývoj dětské řeči a komunikace, specifické poruchy učení, dětská mozková obrna, postižení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.