Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úloha postav v japonské vizuální kultuře
Flesch, David ; Sýkora, Jan (vedoucí práce) ; Tirala, Martin (oponent)
V diplomové práci "Úloha postav v japonské vizuální kultuře" se zabývám analýzou fiktivních charakterů a jejich úlohou v rámci japonské vizuální kultury, ale i společnosti obecně. První část práce je věnována úvodu do problematiky a nastínění historického vývoje poválečné japonské vizuální kultury s příhlédnutím k nejikoničtějším dílům a jejich postavám. Tento úvod má čtenáři usnadnit pochopení argumentace v následujících kapitolách. V první z nich charaktery zkoumám z psychologického a sociologického hlediska a zasazuji je do širšího společenského rámce. Kapitoly 3 a 4 věnuji dvěma pro japonskou poválečnou popkulturu nejdůležitějším subkulturám, dívčí kultuře šódžo a fanouškovské kultuře otaku. Popisuji okolnosti jejich vzniku, ale také trendy uvnitř těchto subkultur, které vedly k významné popularizaci charakterů a s nimi spojených produktů a průmyslových odvětví. V případě šódžo je nejdůležitějším fenoménem kult roztomilosti kawaii, který je dnes jednou z určujících estetických kategorií a je neoddělitelnou součástí jazyka japonské vizuální kultury. U otaku, vášnivých spotřebitelů produktů vizuální kultury, jsem se dále zaměřil na trendy přímo spojené s adorací a fetišizací fiktivních postav a pro hlubší náhled do problematiky k těmto fenoménům přistupuji skrze "rozhovor" dvou předních odborníků...
Úloha postav v japonské vizuální kultuře
Flesch, David ; Sýkora, Jan (vedoucí práce) ; Tirala, Martin (oponent)
V diplomové práci "Úloha postav v japonské vizuální kultuře" se zabývám analýzou fiktivních charakterů a jejich úlohou v rámci japonské vizuální kultury, ale i společnosti obecně. První část práce je věnována úvodu do problematiky a nastínění historického vývoje poválečné japonské vizuální kultury s příhlédnutím k nejikoničtějším dílům a jejich postavám. Tento úvod má čtenáři usnadnit pochopení argumentace v následujících kapitolách. V první z nich charaktery zkoumám z psychologického a sociologického hlediska a zasazuji je do širšího společenského rámce. Kapitoly 3 a 4 věnuji dvěma pro japonskou poválečnou popkulturu nejdůležitějším subkulturám, dívčí kultuře šódžo a fanouškovské kultuře otaku. Popisuji okolnosti jejich vzniku, ale také trendy uvnitř těchto subkultur, které vedly k významné popularizaci charakterů a s nimi spojených produktů a průmyslových odvětví. V případě šódžo je nejdůležitějším fenoménem kult roztomilosti kawaii, který je dnes jednou z určujících estetických kategorií a je neoddělitelnou součástí jazyka japonské vizuální kultury. U otaku, vášnivých spotřebitelů produktů vizuální kultury, jsem se dále zaměřil na trendy přímo spojené s adorací a fetišizací fiktivních postav a pro hlubší náhled do problematiky k těmto fenoménům přistupuji skrze "rozhovor" dvou předních odborníků...
Život a filmy Kitana Takešiho
Flesch, David ; Sýkora, Jan (oponent) ; Tirala, Martin (vedoucí práce)
V bakalářské práci Ţivot a filmy Kitana Takešiho se zabývám rozborem prvních jedenácti filmů režiséra Kitana Takešiho: Sono otoko, kjóbó ni cuki; 3-4 x džúgacu; Ano nacu, ičiban šizukana umi; Sonačine; Minná jatteru ka!; Kizzu ritán; Hana-Bi; Kikudžiró no nacu; Brother; Dolls a Zatóiči. Analýza těchto děl tvoří centrální část práce, kterou v úvodu doplňuji stručnou biografií, která čtenáře provede autorovou minulostí až do okamžiku, kdy se stává filmovým režisérem. Každému filmu se věnuji zvlášť. V syntéze v závěru práce shrnuji společné prvky jednotlivých filmů za účelem identifikovat styl, se kterým autor k filmové tvorbě přistupuje. Čtenářovi ulehčuji orientaci v problematice krátkým náhledem do procesu a zákulisí vzniku filmu a stručným uvedením do děje. Dále rozebírám postavy a porovnávám je v kontextu celé Kitanovy tvorby. Snažím se v jednotlivých filmech najít paralely mezi autorovými prožitky a motivy filmu. V neposlední řadě rozebírám technickou stránku filmu a porovnávám změny, které jsou s postupem času znatelné v autorově rukopisu. V příloze uvádím podrobná data o jednotlivých filmech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.