Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ovlivnění problémového chování u klientů s poruchami autistického spektra
Kárník, Tomáš ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název práce: Ovlivnění problémového chování u klientů s poruchami autistického spektra. Cíl práce: Kompletace podrobných informací o klientech s poruchami autistického spektra, kteří byli zařazeni do výzkumu, týkajícího se ovlivnění problémového chování u těchto klientů, zavedením dlouhodobého programu denních aktivit. Metoda: V diplomové práci byl realizován kvalitativní experiment, pomocí kterého byl sledován výskyt a četnost incidentů problémového chování u 4 klientů s poruchami autistického spektra po zavedení dlouhodobého programu denních aktivit. Jako hlavní metoda byla použita metoda zúčastněného pozorování. Ke sběru dat bylo použito behaviour observation chart (dále jen BOC). Výzkum trval po dobu 12 měsíců. Prvních 6 měsíců zahrnuje monitorování výskytu incidentů problémového chování před zavedením originálního programu aktivit. Druhých 6 měsíců zahrnuje monitorování výskytu incidentů problémového chování po zavedení dlouhodobého programu denních aktivit. Vliv programu byl hodnocen na základě záznamů v BOC. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že po zavedení programu denních aktivit došlo k výraznému snížení četnosti incidentů problémového chování. U jednoho klienta došlo ke snížení výskytu problémového chování po zavedení originálního programu aktivit o 55 procent. U druhého klienta došlo ke...
Ověření individuálního přístupu při relaxaci u dětí s ADHD
Országová, Hana ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Ověření individuálního přístupu k dětem s ADHD Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, zda individuální, pravidelný, pohybově relaxační program bude mít pozitivní vliv na děti ve věku 9 - 14 let trpící syndromem ADHD. Metody: Pro výzkum byly vybrány děti s diagnózou ADHD. Diagnóza byla stanovena jak lékařem, tak školním psychologem. Děti byly hodnoceny dle dvou psychologických testů - Trail Making Test a test Číselný čtverec. Dále byli dotazováni pedagogové a rodiče, přičemž byla použita Mezinárodní klasifikace nemocí . Po vyšetření byla pravidelně dvakrát v týdnu prováděná relaxační cvičení a hry a to po dobu sedmi měsíců a ne déle, než 30 minut. Po uplynutí sedmi měsíců byla provedena stejná diagnostika a sepsána případová studie. Výsledky: Z testů vyplynulo, že uvedená relaxační cvičení nezlepšila projevy hyperaktivity, impulsivity ani nepozornosti. Přesto dle mého názoru měla na děti pozitivní vliv . Klíčová slova: Hyperkinetický syndrom, ADHD, relaxační cvičení, impulsivita, nepozornost, hyperaktivita.
Integrace dítěte s DMO do dětského letního tábora se zaměřením na dramatickou tvorbu - případová studie
Fuková, Běla ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Integrace dítěte s DMO do dětského letního tábora se zaměřením na dramatickou tvorbu - případová studie Cíle: Hlavním cílem této práce je sledovat vliv integrace na pozorovaného Josefa K. a jeho okolí a to jak v průběhu čtrnáctidenního dětského letního tábora zaměřeného na dramatickou tvorbu tak v průběhu celoročně konaného dramatického kroužku. Metody: V mé práci jsem použila extrospektivní metodu nepřímého, otevřeného pozorování jednoho konkrétního dítěte, a to jak krátkodobého - po dobu konání čtrnáctidenního letního tábora, tak dlouhodobého - v kroužku dramatické výchovy konaném jedenkrát týdně. Další metodou sběru dat byly individuální a skupinové rozhovory s ostatními účastníky tábora rozdělenými do ohniskových skupin podle věku (skupiny 5-7 let, 8-10 let, 11-13 let, 14-16 let, praktikanti, vedoucí), a s ohniskovou skupinou tvořenou členy dramatického kroužku. Získané informace jsem zapisovala do záznamových archů. Výsledky: Pozorovaný jedinec se díky volnočasovým aktivitám, které navštěvuje spolu se zdravými dětmi, seznamuje s běžným životem a umí se v něm orientovat. Je si plně vědom toho, že má komunikační omezení a dokáže rozpoznat, kdy mu okolí rozumí a kdy ne. Ostatní účastníci kroužku či tábora vnímají jeho přítomnost jako klad a možnost rozvoje vlastní empatie a přirozené...
Využití alternativních komunikačních prostředků v tělesné výchově pro děti s poruchami autistického spektra
Křiva, Tomáš ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název práce: Využití alternativních komunikačních prostředků v tělesné výchově pro děti s poruchami autistického spektra. Cíle práce: Cíl práce je monitorování využití alternativních komunikačních prostředků v hodinách tělesné výchově pro děti s poruchami autistického spektra na základních školách v rámci regionu Kolínsko. Metoda: Předkládaná studie je popisného charakteru a využívá metod kvalitativního výzkumu (anketní dotazování a strukturovaný rozhovor). Výsledky: Úkol zmapovat používání alternativních komunikačních pomůcek v rámci výzkumného souboru byl splněn. Podařilo se odpovědět na výzkumné otázky. Z výzkumu vyplynulo, že přibližně polovina pedagogů výzkumného souboru používá v tělesné výchově komunikační pomůcky. Výzkum potvrdil fakt, že mezi vhodné a často používané komunikační pomůcky patří piktogramy. Další závěr výzkumu říká, že informovanost v problematice alternativních komunikačních pomůcek je u části pedagogů nedostatečná. Klíčová slova: autismus, poruchy autistického spektra, komunikace, alternativní komunikační prostředky, tělesná výchova
Srovnání přístupu k výchovně-vzdělávacímu procesu dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii
Minaříková, Lucie ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
4 ABSTRAKT Název práce: Srovnání přístupu k výchovně-vzdělávacímu procesu dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii Cíl práce: Komparace pojetí výchovně-vzdělávacího procesu u dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii Metoda: Komparace dvou vybraných specializovaných zařízení poskytujících vzdělání studentům s poruchami autistického spektra. Za určující kategorie pro výběr vhodných zařízení ke komparaci byla symptomatika studentů a specializace zařízení. Za klíčové předměty srovnávací studie byly zvoleny výchovně-vzdělávací strategie, kapacita a organizace zařízení, personální a finanční zajištění a také prostor, věnovaný pohybové výchově. Zkoumaná kritéria byla zhodnocena na základě informací zjištěných pomocí participačního pozorování, rozhovorů s učiteli a jejich asistenty, rodiči, zaměstnanci a vedením obou zařízení, dále pak s odborníky, kteří se v dané problematice orientují a na základě studia dostupné dokumentace. Výsledky: Výsledkem komparace je zjištění, že výchovně-vzdělávací strategie, využívané u žáků s PAS v České republice jsou do značné míry srovnatelné se strategiemi, propagovanými v Anglii. Tato skutečnost je do značné míry ovlivněna tím, že se Česká republika, díky mezinárodní spolupráci, inspirovala v řadě kroků právě modelem Velké Británie....
Možnosti uplatnění zdravotní tělesné výchovy na 1.stupni speciální školy
Kvasničková, Dana ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
- 4 - ABSTRAKT Název práce: Možnosti uplatnění zdravotní tělesné výchovy na 1.stupni speciální školy u dětí s vadným držením těla. Cíl práce: Cílem práce je poukázat na pozitivní vliv zařazování zdravotní tělesné výchovy do hodin tělesné výchovy a zařazování individuální zdravotní tělesné výchovy jako nepovinného předmětu do školního vzdělávacího programu na speciální škole pro děti s lehkým mentálním postižením. Metoda práce: Metodou práce byl vícehladinový jednofaktorový kvaziexperiment. Soubor zahrnoval 15 žáků ze speciální školy pro děti s lehkým mentálním postižením. Držení těla bylo hodnoceno pomocí testů dle Kleina a Thomase modifikované Mayerem a testu dle Matthiase. Výsledky: Na základě naměřených hodnot pomocí testů Kleina, Thomase, Mayera a Matthiase uvedených v tabulkách a porovnání výsledků z grafů je patrné, že zařazení zdravotní tělesné výchovy na 1. stupni speciální školy u dětí s lehkým mentálním postižením a diagnózou vadného držení těla přispělo k částečnému zlepšení držení těla. Klíčová slova: vadné držení těla, zdravotní tělesná výchova, lehké mentální postižení, 1.stupeň speciální základní školy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Flemrová, Magda
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.