Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využívání školních automatů, bufetů a obchodů s potravinami v blízkosti školy žáky ZŠ
Fischerová, Zuzana ; Svačina, Štěpán (vedoucí práce) ; Piecha, Roman (oponent)
Bakalářská práce si kladla za cíl zmapovat využívání nákupních možností ve škole a v jejím okolí, podmínek, které využívání ovlivňují, a nákupních preferencí žáků základní školy. Na základě získaných dat jsou zformulovány možnosti intervence, které má škola, aby přispěla ke zlepšení stravovacích návyků svých žáků. Autorka cítí potřebu se problematikou stravovacích návyků u nezletilých zabývat a zjišťovat možnosti pozitivního ovlivnění. Teoretická část práce shrnuje výživová doporučení pro období školního věku, pojednává o psychologických specifikách jednotlivých vývojových období. Práce také poskytuje informace o mezinárodních snahách ovlivnění životního stylu mladé generace, o konkrétní realizaci v České republice a dalších zemích, věnuje se doporučení Světové zdravotnické organizace, informuje o některých podpůrných programech v České republice a snahách o regulaci výrobků prodávaných ve školách. V neposlední řadě je část práce věnována dětské obezitě - její prevalenci, příčinám, důsledkům a možnostem prevence, a také mentální anorexii jako nemoci typicky se vyskytující v období dospívání. Praktická část, při níž byla využita výzkumná metoda dotazníkového šetření, měla za cíl zjistit nákupní preference žáků základní školy ve školních bufetech, automatech a obchodech v blízkosti školy, případně...
Rozšíření kurikula 1. stupně základní školy o netradiční přírodovědné úlohy
Fischerová, Zuzana ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Z výsledků mezinárodního šetření TIMSS (The Trends in International Mathematics and Science Study) vyplývá, že čeští žáci mají horší výsledky v některých oblastech přírodních věd (neživá příroda) a v některých testovaných schopnostech (vědecké zkoumání). Práce porovnává české kurikulum se současnými zahraničními trendy v oblasti přírodovědného vzdělávání a s výsledky TIMSS a ukazuje, že výše zmíněné oblasti a schopnosti nejsou v oficiálních dokumentech dostatečně pokryty. Druhá část diplomové práce popisuje případovou studii relativně úspěšné implementace inovativních hodin přírodovědy zaměřených na tyto schopnosti ve třech třídách prvního stupně základní školy. Koncept badatelsky orientované výuky, teorie výukových materiálů a metoda lesson study jsou hlavními složkami teoretické základny práce. V rámci výzkumu jsem porovnala výsledky českých žáků z oblasti přírodovědy v mezinárodním šetření TIMSS s oficiálními kurikulárními dokumenty České republiky a realizovaným kurikulem vybrané české základní školy (školní vzdělávací program a učebnice využívané na zkoumané škole). Identifikovala jsem nedostatečně pokryté oblasti a typy úloh a navrhla jsem lekci rozšiřující o tyto školní kurikulum, která byla implementována do výuky na vybrané základní škole. Jednalo se o kvalitativní výzkum typu případové...
Využívání školních automatů, bufetů a obchodů s potravinami v blízkosti školy žáky ZŠ
Fischerová, Zuzana ; Svačina, Štěpán (vedoucí práce) ; Piecha, Roman (oponent)
Bakalářská práce si kladla za cíl zmapovat využívání nákupních možností ve škole a v jejím okolí, podmínek, které využívání ovlivňují, a nákupních preferencí žáků základní školy. Na základě získaných dat jsou zformulovány možnosti intervence, které má škola, aby přispěla ke zlepšení stravovacích návyků svých žáků. Autorka cítí potřebu se problematikou stravovacích návyků u nezletilých zabývat a zjišťovat možnosti pozitivního ovlivnění. Teoretická část práce shrnuje výživová doporučení pro období školního věku, pojednává o psychologických specifikách jednotlivých vývojových období. Práce také poskytuje informace o mezinárodních snahách ovlivnění životního stylu mladé generace, o konkrétní realizaci v České republice a dalších zemích, věnuje se doporučení Světové zdravotnické organizace, informuje o některých podpůrných programech v České republice a snahách o regulaci výrobků prodávaných ve školách. V neposlední řadě je část práce věnována dětské obezitě - její prevalenci, příčinám, důsledkům a možnostem prevence, a také mentální anorexii jako nemoci typicky se vyskytující v období dospívání. Praktická část, při níž byla využita výzkumná metoda dotazníkového šetření, měla za cíl zjistit nákupní preference žáků základní školy ve školních bufetech, automatech a obchodech v blízkosti školy, případně...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.