Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stíny
Králová, Balbína ; Kovář, Petr (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
Výstupem mé diplomové práce je soubor maleb suchým pastelem na plátně. Skrze záměrnou deformaci postav, kterou využívám jako výtvarný výrazový prostředek, se snažím zachytit křehkou povahu lidské existence, charakterizovanou nestabilitou a pomíjivostí. Náměty vzniklých maleb jsou portréty, které zobrazují mé sestry a mě.
Substance
Zadražilová, Lenka ; Písaříková, Jana (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
Diplomová práce je součástí dlouhodobého projektu, ve kterém se zaměřuji na prach. Okruh tohoto materiálu je ovšem zúžen a v práci nastává moment, kdy se orientace upíná jen na jeden druh prachové substance – na dřevní prach, piliny, potažmo na dřevo obecně. Série obrazových děl s motivem dřeva, který je nanášen dřevěnými pilinami na dřevěné desky, netématizuje pouze určitou formu prachu, ale také určitou lingvistickou kategorii a zkušenosti se dřevem, či zkušenosti s jeho opracováváním, jenž vznikají už od dětství v důsledku žití v truhlářské rodině. Diplomová práce obsahuje kombinaci malířských a konceptuálních východisek, při čemž vychází a získává ze zkušeností z dřívější umělecké tvorby na prašném projektu.
Tělo, tělesnost, touha
Lienerová, Lucie ; Čech,, Viktor (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je tělo, tělesnost a touha inspirovaná Ovidiovými Metamorfózami. Praktickým výstupem je série maleb, kreseb a objektů tematizujících jednotlivé části proměny člověka, předmětu a prostředí do individuálních organických forem. Na samotnou proměnu člověka je nahlíženo jako na bolestný proces, který ale současně umožňuje osvobození od mnohem rozsáhlejšího fyzického a psychického utrpení. Motivy proměny jsou malířským způsobem utvářeny a dokumentovány na autorčině blízké osobě a dále pak na prostředí a objektech, které tuto osobu obklopují.
The Change
Maceňková, Katarína ; Fexová, Patricie (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
In work entitled CHANGE, I return in my memories to my home region, a town where I have lived and lived most of my life and which has been nicknamed the "Triangle of Death" for decades. This time period has had and continues to have a significant impact on my existence. In the first phase of the timeline of creating the topic of the diploma thesis, are my returns through induction and deduction. I approach my father's illness, which is not uncommon in my homeland. I connect connections leading to finding out the causes of origin and occurrence. Subsequently, I recall memories related to the stories heard from people about the factory, which was supposed to be and perhaps was the livelihood for the inhabitants of the poor eastern Slovakia, as well as the production of PCBs. I create, compile and depict images hidden in the memory of moments from my lived childhood. I depict the Chemko Strážske factory, which at that time was a kind of illusion of a happy life. I am looking for a way of acceptance and ways of reconciliation using painting techniques, through the representation of symbols and the central characters that represent it all.
Life of a Generation
Rujbr, Kamil ; Soukup, Štěpán (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
V diplomové práci vycházím primárně ze současných problémů, které nás obklopují, textů rapové hudby, evropské kinematografie a prostředí brněnského "Bronxu" ve kterém mám ateliér a mohu tak autenticky pozorovat všudypřítomné problémy v českém Ghettu. Budu vycházet ze svých kreseb. Tímto tématem se zabývám dlouhodobě, ale nyní bych rád vytvořil určitý přesah i určité srovnání. Budu tak pracovat nejen s kresbou a malbou, ale je možné že využiji i texty, nahrávky a videa
Single Player
Valerianová, Dita ; Fexová, Patricie (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje 20 olejomaleb o rozměrech 20x40 cm. Na každé z nich jsem já (žena) přestrojená za muže. Oblečení se mění stejně jako v počítačové hře, když se vybírá skin postavy. Tato práce naráží na genderovou problematiku a feminismus. Pokouším se vcítit do mužské role v rámci možností alespoň skrze přestrojení.
Vesmírný opravář
Rybníčková, Barbora ; Fexová, Patricie (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce je sérií maleb vyprávějících příběh muže, který se ve svých snech stává opravářem vesmírných těles a metaforicky tak napravuje náš svět. Skrze své malby vesmírného opraváře tematizuji potřebu dát do pořádku narušené či rozbité mezilidské vztahy a společenské struktury.
Contrasting surveillance
Dubinská, Drahomíra ; Zálešák, Jan (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
In my master's thesis, I examine the issue of the concepts of tracking, control, and surveillance and their impact on society and the (framework) of the individual. I am researching the phenomen of mass surveillance and control of the population as well as its origin and growth on a philosophical, social, and aesthetic levels through the lens of surveillance camera footage. The main aim of the diploma thesis is the realization of a series of paintings based on the content of the selected issues. The created artworks communicate questions of private and public space as they record the motion of an individual and his/her physicality or their form of digital identity. The result of the work as a series of paintings is responding to the social meaning and specific visuality of surveillance devices and the possibility of canceling an individual's activity. In the form of the painting, I am interested in (un)realism of their expression. The diploma thesis is supposed to bring a socially critical view of the technological witness of everyday reality. The chosen output in the traditional painting form brought a lasting capture of (un)ordinary situations of an individual in the urban and landscape environment, in opposition to the regular ephemeral digital image generated by a camera or a security system. My work embodies the current topic of data collection through global monitoring mechanisms and the aestheticization of methods such as thermal imaging, black-and-white night, and IR vision transported into a medium of painting.
To, co chci vidět
Šavarová, Veronika ; Helia De Felice, Jennifer (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
To, co chci vidět je završením pětileté tvorby, která sestávala z několika projektů. Jejich obsahová struktura se různým způsobem měnila, jádro však zůstávalo stejné – zpřítomnění krásného, dokonalého světa a s tím spojený eskapismus ze světa skutečného. V této předešlé práci byly vždy přítomny prvky mysterie, surrealismu, nejrůznějších druhů symbolů, nebo pocitu tísnivosti a v současném projektu tomu není jinak. To, co chci vidět z této dlouholeté práce čerpá a vypůjčuje si její narativ. Práce je úzce spjata s mými osobními prožitky a zkušenostmi. Její název tedy vyplývá z potřeby zpřítomnění si určitého ideálního a utopického místa.
Life of a Generation
Rujbr, Kamil ; Soukup, Štěpán (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
V diplomové práci vycházím primárně ze současných problémů, které nás obklopují, textů rapové hudby, evropské kinematografie a prostředí brněnského "Bronxu" ve kterém mám ateliér a mohu tak autenticky pozorovat všudypřítomné problémy v českém Ghettu. Budu vycházet ze svých kreseb. Tímto tématem se zabývám dlouhodobě, ale nyní bych rád vytvořil určitý přesah i určité srovnání. Budu tak pracovat nejen s kresbou a malbou, ale je možné že využiji i texty, nahrávky a videa

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.