|
Možnosti rozvoje tvořivosti žáků speciálních škol v prakticky zaměřených předmětech
Finková, Kamila ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Beránek, Vladislav (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na rozvoj nonverbální tvořivosti u žáků základní školy praktické. V první části mé diplomové práce se věnuji teoretickým východiskům. Druhá, praktická část je postavena na experimentu, ve kterém se snažím zjistit, je-li možné pomocí vhodně zvolených činností nonverbální tvořivost rozvíjet. V této části jsem použila dvou testových metod, které jsem zařadila jak na počátku, tak po skončení experimentu šesti žákům 4.třídy základní školy praktické. První použitou metodou byl Torranceho test doplňování kruhů, jako druhý jsem použila Tvarový skládaný test s použitím sedmidílného tangramu. Součástí praktické části je také mnou vytvořený tvořivě motivační program na rozvoj nonverbální tvořivosti. Tento program byl realizován v průběhu tří měsíců ve třídě, ve které experiment probíhal. Po ukončení a vyhodnocení jsem dospěla k závěru, že nonverbální tvořivost lze u lehce mentálně postižených žáků vhodně zvolenými činnostmi rozvíjet.
|