Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role svobody ve výchově a její vliv na osobnost
Drechselová, Pavlína ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
V této teoretické práci se zabývám problematikou svobody, která je současně ústředním problémem života člověka v moderní společnosti. Z tohoto důvodu je problematika svobody pojata komplexněji. Kapitola Sepětí blahobytu se svobodou, je téma zabývající se příčinami, které vedly k tomu, že se svoboda člověku dnes jeví jako samozřejmost a universální lidská vlastnost. S tím také souvisí úkol před nějž je postaven člověk dnešní doby. Být tím, který žije svá rozhodnutí a nese za ně odpovědnost. Další kapitola je nazvána Osobnost jako úkol. Problematika této kapitoly naznačuje, že úkolem člověka ve společnosti, kde je zaručena legitimní svoboda jednotlivce je vybudování si vlastní osobnosti a seberealizace. Zároveň označuje ty jevy, které tomuto procesu zabraňují a které by se měly stát prostředkem výchovy k osobnosti. Kapitola Problematika svobody se vztahuje k vymezení pojmu svobody a jejího možného pojetí. z hlediska vědy a osobnosti. Pozitivně pojatá svoboda nabízí možná východiska uchopení svobody ve výchově. Kapitola Role svobody ve výchově patří do kvalitativních cílů výchovy a pojímáme ji jako: nauku o životě a bytí podmínku vývoje osobnosti možnost volby rozhodnutí výchovu k odpovědnosti jedince tvůrčí princip Poslední kapitola se nazývá Individualismus s hranicemi, kde jsou uvedeny dvě cesty...
Role svobody ve výchově a její vliv na osobnost
Drechselová, Pavlína ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce)
V této teoretické práci se zabývám problematikou svobody, která je současně ústředním problémem života člověka v moderní společnosti. Z tohoto důvodu je problematika svobody pojata komplexněji. Kapitola Sepětí blahobytu se svobodou, je téma zabývající se příčinami, které vedly k tomu, že se svoboda člověku dnes jeví jako samozřejmost a universální lidská vlastnost. S tím také souvisí úkol před nějž je postaven člověk dnešní doby. Být tím, který žije svá rozhodnutí a nese za ně odpovědnost. Další kapitola je nazvána Osobnost jako úkol. Problematika této kapitoly naznačuje, že úkolem člověka ve společnosti, kde je zaručena legitimní svoboda jednotlivce je vybudování si vlastní osobnosti a seberealizace. Zároveň označuje ty jevy, které tomuto procesu zabraňují a které by se měly stát prostředkem výchovy k osobnosti. Kapitola Problematika svobody se vztahuje k vymezení pojmu svobody a jejího možného pojetí. z hlediska vědy a osobnosti. Pozitivně pojatá svoboda nabízí možná východiska uchopení svobody ve výchově. Kapitola Role svobody ve výchově patří do kvalitativních cílů výchovy a pojímáme ji jako: nauku o životě a bytí podmínku vývoje osobnosti možnost volby rozhodnutí výchovu k odpovědnosti jedince tvůrčí princip Poslední kapitola se nazývá Individualismus s hranicemi, kde jsou uvedeny dvě cesty...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.