Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti sociálního rozvíjení dítěte v podmínkách mateřské školy
Doušová, Hana ; Koťátková, Soňa (oponent) ; Havlová, Jana (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zkoumání vlivu skupiny a vlivu pedagoga na socializaci dítěte. Pozornost je upírána na rozvíjení vztahů mezi dětmi při lacilitovaném a při autoritativním vedení. Vychází z předpokladu, že dětská skupina má specifický socializační význam, a že věkové složení skupiny dětí ovlivňuje kvalitu vztahů mezi dětmi i celkové klima třídy. Dále předpokládá, že věkově smíšená skupina přispívá sociálnímu rozvoji dítěte více než skupina věkově stejnorodá, a že napomáhá více získávání osobní samostatnosti a nabízí více příležitostí projevům osobní samostatnosti. Zaměřuje se na objasnění pojmů socializace, sociální rozvoj, sociální učení, klima třídy, věkově stejnorodá skupina, věkově smíšená skupina, facilitované vedení, autoritativní vedení. Praktickou část tvoří případová studie vybraných mateřských škol, ve kterých je podle vybraných kritérií posuzováno, jaká skupina dětí naplňuje potřeby dětí a jaké vedení více přispívá jejich osobnostnímu rozvoji. Ze získaných poznatků jsou zobecněny podmínky úspěšné socializace, podle kterých je možno socializaci a její rozvoj sledovat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.