|
Možná dělící čára
Doležálková, Klára ; Fajnor, Richard (oponent) ; Ptáček, Jiří (vedoucí práce)
Horizont jako čára, která dokáže ukrývat tajemství. Bez zbytečností, jen tím, že odněkud někam vede. Je jedno, v jakém měřítku si ho nalezneme. Dílo Možná dělící čára bude především složeno z fotografií, ale i kreseb a akvarelů. Zároveň bude jeho součástí drátková subtilní instalace zpracovávající téma horizontu v jakési metakonkrétní rovině - u někoho doma. Celek by měl vytvářet jemný příběh, osobní, smyšlený horizont.
|
|
Dostupnost cestování a jeho vliv na tvor bu
Doležálková, Klára ; ŠERÝ, Ladislav (vedoucí práce) ; DOLANOVÁ, Lenka (oponent)
To, jak se svět zmenšuje a my se můžeme dostat na jeho druhý konec hned zítra, ovlivňuje proces tvorby. Nejen, že někteří umělci existují téměř jen z grantů, které posbírají po různých zemích, ale také umění vzniklé "na cestě", např. různé cestovní deníky, nabývá na objemu. Může se někdo vcítit do každodennosti lidí (a vytvořit o ní záznam), jejichž prostředí nezná, třeba jen za tři měsíce?
|
|
Death Note - Analýza jednotlivých výstupních médií
Doležálková, Klára ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Fila, Kamil (oponent)
Má bakalárská práce analyzuje jednu z japonských mang, tedy
populárních komiksu? Death Note (od scénáristy Takeshi Obaty a
kreslíre Tsugumi Ohby), a další média, v kterých se objevila.
Jsou to ješte animovaný televizní seriál a dvoudílný hraný film.
Snažila jsem se porovnávat je nejen z hlediska výrazových
prostredku a deje, ale také jsem zohlednila jejich vztah
k japonské soucasné vizuální kulture. Snažila jsem se taktéž
obsáhnout širší kontext Japonska, at už vizualitu reklam nebo
specificky japonský fenomén ?superflat?. Dalšími zkoumanými
jevy byla konkrétní sociální vrstva mladých Japoncu (jejíž
zástupci v Death Note podle me vystupují) ? otaku, fenomén
Prodigy a také to, jak se v Death Note se samozrejmostí
casto objevují a tématizují média. Poté jsem se také zabývala
puvodností obrazu zprostredkovaného divákovi, at už komiksem,
kresleným seriálem nebo hraným filmem, resp. jeho
odvozeností/(ne)puvodností. Cerpala jsem predevším z anglicky
psané literatury, ale zdrojem mi byl v hojné míre i internet
a císlo casopisu Živel venované Japonsku.
|