Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové trendy ve využívání kulturních památek na příkladu Hrádku u Nechanic
Dobřenská, Lucie ; Netková, Jarmila (vedoucí práce) ; Svoboda, Milan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na trendy ve využívání hradů a zámků zpřístupněných veřejnosti v rámci cestovního ruchu s cílem aplikovat získané poznatky na státní zámek Hrádek u Nechanic. Pro dosažení cíle bylo využito kombinace primárního a sekundárního výzkumu. První část práce (kapitoly 1--3) pojednává o obecných trendech v odvětví cestovního ruchu, kulturním cestovním ruchu, využití hradů a zámků obecně a především na základě osobních rozhovorů s odborníky identifikuje hlavní kvantitativní a kvalitativní trendy. Druhá část práce (kapitoly 4--6) se věnuje Hrádku u Nechanic, jeho marketingovému mixu, vyhodnocení a porovnání zde provedených dotazníkových šetření (z let 2004, 2009, 2010 a 2011) a uvádí doporučení pro další prezentaci památky a její rozvoj. Ta v současné době čelí mj. poklesu návštěvnosti, poklesu růstové dynamiky průměrných tržeb, zvýšené konkurenci ze strany ostatních atraktivit, zpochybňování tradiční kulturně-výchovné role památek či požadavkům na využívání zákaznicky orientovaného marketingového přístupu. Odpovědí na tento vývoj je inovace stávajícího produktu a zavedení nových produktů, zkvalitňování doplňkových služeb a širší zapojení do života regionu.
Zámek Hrádek u Nechanic a jeho vliv na cestovní ruch Hradecka
Dobřenská, Lucie ; Netková, Jarmila (vedoucí práce) ; Šenk, Ivan (oponent)
Práce se krátce zabývá kulturním cestovním ruchem, cestovním ruchem České republiky a postavením Královéhradeckého kraje. Zaměřuje se na atraktivity turistické oblasti Hradecko s důrazem na zámek Hrádek u Nechanic (historie, kulturní akce, propagace, návštěvnost, komerční aktivity). Jádrem práce jsou výsledky dotazníkového šetření mezi návštěvníky zámku, jež zjišťovalo, odkud jej znají, motiv jejich cesty, jaké služby využívají zde i v oblasti, demografický profil návštěvníků atd. Cílem práce bylo identifikovat motivace a potřeby návštěvníků, vytvořit jejich charakteristiku a posoudit vliv zámku na cestovní ruch oblasti. Na závěr je uvedeno několik doporučení na zlepšení poskytovaných služeb a zvýšení atraktivity.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.