Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Essays on Information Economics
Matysková, Ludmila ; Steiner, Jakub (vedoucí práce) ; Kamenica, Emir (oponent) ; Dean, Mark (oponent)
V první kapitole zkoumáme, jaký efekt mají platformy umožňující spotřebitelské recenze na ekonomiku. Když jsou spotřebitelé omezeně racionální, spotřebitelské recenze mohou mít zvrácené účinky zahrnující zpoždění v ujímání se nových produktů neznámé kvality. Pokud spotřebitelé opomíjejí, že u recenzentů došlo k samoselekci ohledně zakoupení či nezakoupení produktu, monopolista může manipulovat přesvědčení spotřebitelů ohledně kvality produktu aktualizované po přečtení recenzí, protože cena produktu určuje zkreslení dané samoselekcí (tzv. self-selection bias). Monopolista nastaví relativně vysokou cenu, protože pozitivní samoselekce u počátečních kupců zvýší reportovanou kvalitu v jejich následných recenzích. Ve druhé kapitole studujeme hru mezi odesílatelem a příjemcem informací v rámci modelu Bayesovského přesvědčování. Odesílatel, který rozhoduje o tom, jaké informace se dostanou k příjemci, může často ovlivnit příjemcovy následné akce. Je přesvědčování těžší, pokud má příjemce i své vlastní zdroje informací? Přinese možnost získávání dalších informací i z vlastních zdrojů prospěch příjemci? V této studii rozšiřujeme model Bayesovského přesvědčování o možnost, že příjemce si může za určitou cenu navíc vyhledat dodatečné informace z vlastních zdrojů. Řešení této hry můžeme získat jako řešení...
Essays on Costly Information Acquisition in Economics
Novák, Vladimír ; Matějka, Filip (vedoucí práce) ; Dean, Mark (oponent) ; Romagnoli, Giorgia (oponent)
V první kapitole zkoumáme model optimálního experimentování s hráči, kteří mají averzi k riziku. Ukazujeme, že, navzdory intuici, hráč s větší averzí k riziku může optimálně volit riskantnější experiment. K tomuto efektu dochází, protože riskantnější experiment přináší informace, které snižují budoucí riziko. Větší apetit k rizikovějšímu experimentování tedy může indikovat větší, nikoliv nižší, averzi vůči riziku. Empirické a experimentální studie, které by ignorovaly tento efekt, mohou produkovat vychýlené odhady míry averze vůči riziku. Ve druhé kapitole charakterizujeme, kdy je racionální získávat informace vedoucí k názorové polarizaci, v situacích, které zahrnují volbu mezi implementací nové politiky s nejistým výsledkem a zachováním současného stavu. Konkrétně modelujeme agenta, který je racionálně nepozorný: veškeré informace o nové politice lze získat ještě před provedením výběru, ale je to nákladné. Ukazujeme, jak výběr informací, a tím i tvorba názorů, závisí na jeho subjektivní hodnotě statusu quo. Důležité je, že po získaní informace se aktualizovaný názor může vzdalovat od skutečnosti. To je způsobeno endogenní volbou jakou informaci získat, protože agent se...
Essays on Information Economics
Matysková, Ludmila ; Steiner, Jakub (vedoucí práce) ; Kamenica, Emir (oponent) ; Dean, Mark (oponent)
V první kapitole zkoumáme, jaký efekt mají platformy umožňující spotřebitelské recenze na ekonomiku. Když jsou spotřebitelé omezeně racionální, spotřebitelské recenze mohou mít zvrácené účinky zahrnující zpoždění v ujímání se nových produktů neznámé kvality. Pokud spotřebitelé opomíjejí, že u recenzentů došlo k samoselekci ohledně zakoupení či nezakoupení produktu, monopolista může manipulovat přesvědčení spotřebitelů ohledně kvality produktu aktualizované po přečtení recenzí, protože cena produktu určuje zkreslení dané samoselekcí (tzv. self-selection bias). Monopolista nastaví relativně vysokou cenu, protože pozitivní samoselekce u počátečních kupců zvýší reportovanou kvalitu v jejich následných recenzích. Ve druhé kapitole studujeme hru mezi odesílatelem a příjemcem informací v rámci modelu Bayesovského přesvědčování. Odesílatel, který rozhoduje o tom, jaké informace se dostanou k příjemci, může často ovlivnit příjemcovy následné akce. Je přesvědčování těžší, pokud má příjemce i své vlastní zdroje informací? Přinese možnost získávání dalších informací i z vlastních zdrojů prospěch příjemci? V této studii rozšiřujeme model Bayesovského přesvědčování o možnost, že příjemce si může za určitou cenu navíc vyhledat dodatečné informace z vlastních zdrojů. Řešení této hry můžeme získat jako řešení...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.