Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Essays in Strategic Information Provision
Senkov, Maxim ; Zápal, Jan (vedoucí práce) ; Ivanov, Maxim (oponent) ; Matysková, Ludmila (oponent)
V první kapitole ukážeme, že zaujatý principál může mít prospěch z najmutí agenta s neshodnými preferencemi nebo přesvědčením. Zkoumáme problém "delegované expertízy", ve kterém má agent oproti principálovi výhodu při získávání informací. Ukazujeme, že pro principála, který je ex ante zaujatý vůči jedné akci, je optimální vybrat agenta, který je méně zaujatý. Takový agent je ex ante více nejistý ohledně toho, jaký postup je nejlepší, a získá tak více informací. Přínos z lépe informovaného rozhodnutí pro principála vždy převáží náklady na malou neshodu v preferencích. Ve druhé kapitole studuji hru mezi agentem a principálem v rámci dynamického informačního designu. Principál financuje vícefázový projekt a ponechává si právo omezit financování, pokud v určitém okamžiku začne projekt stagnovat. Agent chce přemluvit principála, aby financoval projekt tak dlouho, jak je to možné, a může navrhnout tok informací o průběhu projektu, aby principála přesvědčil. Pokud je projekt dostatečně slibný ex ante, pak se agent zavazuje poskytovat pouze dobré zprávy, že projekt je dokončen. Pokud projekt není dostatečně slibný ex ante, agent přesvědčí principála, aby zahájil financování tím, že se zaváže poskytovat nejen dobré, ale i špatné zprávy ohledně nedosažení milníku projektu v prozatímním termínu. Ve třetí...
Essays on Information Economics
Matysková, Ludmila ; Steiner, Jakub (vedoucí práce) ; Kamenica, Emir (oponent) ; Dean, Mark (oponent)
V první kapitole zkoumáme, jaký efekt mají platformy umožňující spotřebitelské recenze na ekonomiku. Když jsou spotřebitelé omezeně racionální, spotřebitelské recenze mohou mít zvrácené účinky zahrnující zpoždění v ujímání se nových produktů neznámé kvality. Pokud spotřebitelé opomíjejí, že u recenzentů došlo k samoselekci ohledně zakoupení či nezakoupení produktu, monopolista může manipulovat přesvědčení spotřebitelů ohledně kvality produktu aktualizované po přečtení recenzí, protože cena produktu určuje zkreslení dané samoselekcí (tzv. self-selection bias). Monopolista nastaví relativně vysokou cenu, protože pozitivní samoselekce u počátečních kupců zvýší reportovanou kvalitu v jejich následných recenzích. Ve druhé kapitole studujeme hru mezi odesílatelem a příjemcem informací v rámci modelu Bayesovského přesvědčování. Odesílatel, který rozhoduje o tom, jaké informace se dostanou k příjemci, může často ovlivnit příjemcovy následné akce. Je přesvědčování těžší, pokud má příjemce i své vlastní zdroje informací? Přinese možnost získávání dalších informací i z vlastních zdrojů prospěch příjemci? V této studii rozšiřujeme model Bayesovského přesvědčování o možnost, že příjemce si může za určitou cenu navíc vyhledat dodatečné informace z vlastních zdrojů. Řešení této hry můžeme získat jako řešení...
Experimental Testing of Game-Theoretic Predictions: The Ultimatum Game
Matysková, Ludmila ; Gregor, Martin (vedoucí práce) ; Melikhova, Oksana (oponent)
Práce se zaměřuje na ověřování teoretických předpovědí ohledně ultimatum game pomocí kontrolovaných experimentů. Tato hra se stala jednou z nejvíce zkoumaných her z oblasti vyjednávání, jakožto jedné části teorie her. Teoreticke rozdělení odměny, o kterou se hráči dohadují, je takové, že jeden z hráčů obdrží prakticky celou odměnu, zatímco podíl druhého hráče na odměně je nulový. Pro- tože teoretické rozdělení odměny je extrémní, hra představuje těžkou zkoušku pro teorii. Ve skutečnosti, experimentální výsledky ji nepotvrzují. Tato práce poskytuje přehled experimentálních prací zkoumajících různé aspekty, které mo- hou ovlivnit chování subjektů ve hře. Dále jsou uvedeny některá z možných vysvětlení, proč subjekty v laboratořích nehrají teoretické řešní. Představuji několik nových modelů, které se snaří zachytit skutečnou podstatu chování subjektů ve hře. Také zkoumám chování prvních hráčů z pohledu maximal- izace jejich příjmů v případě, že znají rozdělení minimálních přijatelných hranic druhých hráčů. Poté je předtaven nástin nového experimentu, který takové chování zkoumá.
Numerical Modelling of Two-Prize Asymmetric Contests
Matysková, Ludmila ; Gregor, Martin (vedoucí práce) ; Cingl, Lubomír (oponent)
Tato rigorózní práce analyzuje asymetrické nedokonale diskriminativní soutěže o více cen za účelem zjistit, kdy se v soutěži stává nabízení více než jedné ceny optimální strategií pro dosažení největšího průměrného úsilí všech hráčů. Představujeme model, ve kterém n heterogenních hráčů soutěží o dvě, možno různé, ceny. Soutěžící se mohou lišit ve svých relativních schopnostech, neboli parametrech, které ovlivňují jejich pravděpodobnost, že vyhrají jednu z cen. Ke hledání Nashovy rovnováhy v ryzích strategiích jsou použity dvě rozdílné num- erické metody. V závislosti na konkrétní distribuci schopností hráčů nacházíme dva možné scénáře, ve kterých se druhá cena stává optimální. Práce se také zabývá otázkou existence a jednoznačnosti Nashovy rovnováhy v ryzích strategiích v závisloti na parametru udávájícím výnosy z rozsahu vynaloženého usilí. Klasifikace JEL C63, D72 Klíčová slova Nedokonale diskriminativní soutěže; Het- erogenní schopnosti; Více cen; Numerické metody E-mail autora lida.matyskova@centrum.cz E-mail vedoucího práce gregor@fsv.cuni.cz
Essays on Information Economics
Matysková, Ludmila ; Steiner, Jakub (vedoucí práce) ; Kamenica, Emir (oponent) ; Dean, Mark (oponent)
V první kapitole zkoumáme, jaký efekt mají platformy umožňující spotřebitelské recenze na ekonomiku. Když jsou spotřebitelé omezeně racionální, spotřebitelské recenze mohou mít zvrácené účinky zahrnující zpoždění v ujímání se nových produktů neznámé kvality. Pokud spotřebitelé opomíjejí, že u recenzentů došlo k samoselekci ohledně zakoupení či nezakoupení produktu, monopolista může manipulovat přesvědčení spotřebitelů ohledně kvality produktu aktualizované po přečtení recenzí, protože cena produktu určuje zkreslení dané samoselekcí (tzv. self-selection bias). Monopolista nastaví relativně vysokou cenu, protože pozitivní samoselekce u počátečních kupců zvýší reportovanou kvalitu v jejich následných recenzích. Ve druhé kapitole studujeme hru mezi odesílatelem a příjemcem informací v rámci modelu Bayesovského přesvědčování. Odesílatel, který rozhoduje o tom, jaké informace se dostanou k příjemci, může často ovlivnit příjemcovy následné akce. Je přesvědčování těžší, pokud má příjemce i své vlastní zdroje informací? Přinese možnost získávání dalších informací i z vlastních zdrojů prospěch příjemci? V této studii rozšiřujeme model Bayesovského přesvědčování o možnost, že příjemce si může za určitou cenu navíc vyhledat dodatečné informace z vlastních zdrojů. Řešení této hry můžeme získat jako řešení...
Bayesian persuasion with costly information acquisition
Matysková, Ludmila
A sender who chooses a signal to reveal to a receiver can often influence the receiver’s subsequent actions. Is persuasion more difficult when the receiver has her own sources of information? Does the receiver benefit from having additional information sources? We consider a Bayesian persuasion model extended to a receiver’s endogenous acquisition of information under an entropy-based cost commonly used in rational inattention. A sender’s optimal signal can be computed from standard Bayesian persuasion subject to an additional constraint: the receiver never gathers her own costly information. We further determine a finite set of the sender’s signals satisfying the additional constraint in which some optimal signal must be contained. The set is characterized by linear conditions using the receiver’s utility and information cost parameters. The new method is also applicable to a standard Bayesian persuasion model and can simplify, sometimes dramatically, the search for a sender’s optimal signal (as opposed to a standard concavification technique used to solve these models). We show that the ‘threat’ of additional learning weakly decreases the sender’s expected equilibrium payoff. However, the outcome can be worse not only for the sender, but also for the receiver.\n \n
Numerical Modelling of Two-Prize Asymmetric Contests
Matysková, Ludmila ; Gregor, Martin (vedoucí práce) ; Cingl, Lubomír (oponent)
Tato rigorózní práce analyzuje asymetrické nedokonale diskriminativní soutěže o více cen za účelem zjistit, kdy se v soutěži stává nabízení více než jedné ceny optimální strategií pro dosažení největšího průměrného úsilí všech hráčů. Představujeme model, ve kterém n heterogenních hráčů soutěží o dvě, možno různé, ceny. Soutěžící se mohou lišit ve svých relativních schopnostech, neboli parametrech, které ovlivňují jejich pravděpodobnost, že vyhrají jednu z cen. Ke hledání Nashovy rovnováhy v ryzích strategiích jsou použity dvě rozdílné num- erické metody. V závislosti na konkrétní distribuci schopností hráčů nacházíme dva možné scénáře, ve kterých se druhá cena stává optimální. Práce se také zabývá otázkou existence a jednoznačnosti Nashovy rovnováhy v ryzích strategiích v závisloti na parametru udávájícím výnosy z rozsahu vynaloženého usilí. Klasifikace JEL C63, D72 Klíčová slova Nedokonale diskriminativní soutěže; Het- erogenní schopnosti; Více cen; Numerické metody E-mail autora lida.matyskova@centrum.cz E-mail vedoucího práce gregor@fsv.cuni.cz
Numerical Modelling of Two-Prize Asymmetric Contests
Matysková, Ludmila ; Gregor, Martin (vedoucí práce) ; Cingl, Lubomír (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje asymetrické nedokonale diskriminativní soutěže o více cen za účelem zjistit, kdy se v soutěži stává nabízení více než jedné ceny optimální strategií pro dosažení největšího průměrného úsilí všech hráčů. Představujeme model, ve kterém n heterogenních hráčů soutěží o dvě, možno různé, ceny. Soutěžící se mohou lišit ve svých relativních schopnostech, neboli parametrech, které ovlivňují jejich pravděpodobnost, že vyhrají jednu z cen. Ke hledání Nashovy rovnováhy v ryzích strategiích jsou použity dvě rozdílné num- erické metody. V závislosti na konkrétní distribuci schopností hráčů nacházíme dva možné scénáře, ve kterých se druhá cena stává optimální. Práce se také zabývá otázkou existence a jednoznačnosti Nashovy rovnováhy v ryzích strategiích v závisloti na parametru udávájícím výnosy z rozsahu vynaloženého usilí. Klasifikace JEL C63, D72 Klíčová slova Nedokonale diskriminativní soutěže; Het- erogenní schopnosti; Více cen; Numerické metody E-mail autora lida.matyskova@centrum.cz E-mail vedoucího práce gregor@fsv.cuni.cz
Experimental Testing of Game-Theoretic Predictions: The Ultimatum Game
Matysková, Ludmila ; Gregor, Martin (vedoucí práce) ; Melikhova, Oksana (oponent)
Práce se zaměřuje na ověřování teoretických předpovědí ohledně ultimatum game pomocí kontrolovaných experimentů. Tato hra se stala jednou z nejvíce zkoumaných her z oblasti vyjednávání, jakožto jedné části teorie her. Teoreticke rozdělení odměny, o kterou se hráči dohadují, je takové, že jeden z hráčů obdrží prakticky celou odměnu, zatímco podíl druhého hráče na odměně je nulový. Pro- tože teoretické rozdělení odměny je extrémní, hra představuje těžkou zkoušku pro teorii. Ve skutečnosti, experimentální výsledky ji nepotvrzují. Tato práce poskytuje přehled experimentálních prací zkoumajících různé aspekty, které mo- hou ovlivnit chování subjektů ve hře. Dále jsou uvedeny některá z možných vysvětlení, proč subjekty v laboratořích nehrají teoretické řešní. Představuji několik nových modelů, které se snaří zachytit skutečnou podstatu chování subjektů ve hře. Také zkoumám chování prvních hráčů z pohledu maximal- izace jejich příjmů v případě, že znají rozdělení minimálních přijatelných hranic druhých hráčů. Poté je předtaven nástin nového experimentu, který takové chování zkoumá.

Viz též: podobná jména autorů
1 Matysková, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.