Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce
Čák, Radek ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Daněk, Josef (vedoucí práce)
Spánek
Kazatelová, Alena ; Daněk, Josef (oponent) ; Merta, Vladimír (vedoucí práce)
Interpretace varhanní hudby
Bařák, Hynek ; Daněk, Josef (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se chci zabývat dalším tématem, které je pro mě velmi zajímavé a důležité a tím jsou varhany a celkově varhanní hudby a vše co k nim patří. Od historie, výroby, údržby až po samotné hraní. Ve většině předchozích pracích a to nejen na vysoké škole, ale i dříve, se v mých obrazech objevují fragmenty tohoto nástroje (hlavně píšťal, které jsou vlastně nejviditelnější a jejich rozsah určuje velikost celých varhan a je to jejich prazáklad), i když jsem se věnoval zrovna jinému tématu, tyto fragmenty jsem měl nějakou potřebu tam zasadit. Varhany jsou označované jako královský nástroj, jsou největší a mechanicky nejsložitější hudební nástroj. Právě tu složitost bych chtěl vyjádřit ve svých obrazech, nemyslím tím složitost, jakou mají varhany po technické, stavební stránce, ale hlavně složitost hraní. Potřeba správných kombinací různých rejstříků s různě zabarvenými tóny a nástroji. Střídat manuály se hrou nohami na pedál atd. Tohle všechno je pro mě naprostá fascinace. V této diplomové práci chci zužitkovat témata, které vyšly na povrch mnohdy jako druhotné nebo jsem jim nekladl takový důraz nebo byly hlavním tématem jen např. jeden semestr, ale vlastně i nadále jsem s nimi byť podvědomě stejně pracoval, např . Spodní vrstvy, Vrstvení, Recyklace, Reakce na podklady, atd. Dalo by se říct, že takové varhanní skladby jsou i takové vrstvení, například Bachovy nebo jakékoli fugy, u kterých se postupně přidávají, vrství nové a nové tóny až ve výsledku mnohdy končí u plného rozsahu, které jsou dané varhany schopné podat. Vrstvení, se kterým jsem pracoval již dříve, a vlastně pořád se v mých pracích objevuje, se vlastně stalo nedílnou součástí mých obrazů. Chci v obrazech vyjádřit složitost varhanních skladeb, tak jak na mě působí. A to nejen vrstvením, ale také použitím různých technik, nejen, akrylu. I toho jsem využíval u dřívějších prací, a zkoumal, jak mezi sebou navzájem pracují. Reagoval jsem na různě vytvořené podklady. Varhanní hudbu můžeme považovat za složitou už proto, že to všechno co slyšíme, produkuje jeden člověk. Který musí hrát a obstarávat vše ostatní, co je s tím spojené, kromě snad šlapání měchů. Tato série obrazů ve výsledku nebude vyjadřovat vizuálně, na první pohled nic konkrétního, postupem času jsem se dostal k docela abstraktnímu obrazu. Nechci tím říct, že varhanní hudba je abstraktní, hlavně kdybych mluvil o baroku, nebo klasicismu. Možná v romantismu například F. Liszt a jeho varhanní skladby jsou už natolik složité a úžasně šílené, že bych je mohl považovat za docela abstraktní. Ale právě varhanní hudbu Liszta, kterou obdivuju asi nejvíc, myslím, že jinak než abstraktně vyjádřit nejde. Je to šílená, složitá změť různých, tónů, barev, her s rejstříky, žaluziemi atd. a tohle vše chci vyjádřit na plátně.
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula
Krajina
Fuksová, Kristýna ; Daněk, Josef (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Základním východiskem pro diplomovou práci je zkoumání druhů transformace reálného vjemu do abstrakce. Primárně volně navazuji na obrazy,které vznikaly v průběhu mého magisterského studia, kdy jsem se snažilapohybovat převážně na poli abstrakce. Hlavním motivem mých maleb je již delší dobu téma prolínání struktury, světla a krajiny. Postupným zjednodušováním a prolínáním krajinných motivů, architektury a živé přírody se snažím vytvořit komplexní skladbu. Tato abstraktní struktura se vyjevuje vždy s konkrétním pocitem z atmosféry v krajině. Formuluje otázku, kam směřuje náš pohled, když se krajinou necháváme unést.
Zahrada Zahradníkova
Jelen, Viktor ; Daněk, Josef (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Video reflektující vztah verbální předlohy a její vizuální interpretace.
Rozložení přítomnosti
Tesařová, Anna ; Daněk, Josef (oponent) ; Trnková, Barbora (vedoucí práce)
Jádrem diplomové práce jsou tarotem inspirované velkoformátové obrazy, se kterými autorka pracuje obdobně jako s tradičním balíčkem vykládacích karet. Výsledkem bude instalace obrazů a záznam z akcí, na kterých bude probíhat vykládání těchto velkoformátových obrazů.
Rozložení přítomnosti
Tesařová, Anna ; Daněk, Josef (oponent) ; Trnková, Barbora (vedoucí práce)
Jádrem diplomové práce jsou tarotem inspirované velkoformátové obrazy, se kterými autorka pracuje obdobně jako s tradičním balíčkem vykládacích karet. Výsledkem bude instalace obrazů a záznam z akcí, na kterých bude probíhat vykládání těchto velkoformátových obrazů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Daněk, J.
6 Daněk, Jakub
16 Daněk, Jan
1 Daněk, Jaroslav
2 Daněk, Jindřich
14 Daněk, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.