Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The influence of Romance novels and the matter of Britain in modern and contemporary German language and literature
Pulimanti, Alessandro ; Weinberg, Manfred (vedoucí práce) ; Cornejo, Renata (oponent) ; Nelva, Daniela (oponent)
Tato disertační práce si klade za cíl reflektovat vliv tradičních znaků romance na dílo Petera Hankeho. Korpus této práce tvoří jedna divadelní hra a tři romány, které jsou zde analyzovány z textového hlediska. V dílech, kterým je zde věnována pozornost se vliv mysticko- středověké tradice projevil zvlášť originálním způsobem. Výzkum bude rozdělen do tří makro sekcí: první makro sekce bude zkoumat to, jakým způsobem bylo Handkeho dílo ovlivněno konvencemi příběhů o svatém grálu a Parsifalovi, druhá bude analyzovat oživení románského hagiografického rozměru a třetí makro sekce se zaměří na reinterpretaci španělské mystické tradice z dnešního, moderního, úhlu pohledu. S očekáváním toho, že v budoucnu budou vznikat studie týkající se vlivu romance na Handkeho dílo, chce tato disertační práce poukázat na to, jak se tradice rytířského středověkého románu a tradice mysticismu samotná stává pro rakouského autora nástrojem, kterým reinterpretuje současnost a vlastní biografickou minulost za pomoci témat a prvků zdánlivě vzdálených době současné, ale přesto s nimi hluboce provázané.
Hlavní tendence ve vývoji německého politického dramatu s důrazem na současné drama
Marešová, Petra ; Augustová, Zuzana (vedoucí práce) ; Cornejo, Renata (oponent) ; Urválek, Aleš (oponent)
Ve své disertační práci analyzuje současné politické drama v Německu a zároveň reflektuji proměny politického dramatu (a divadla) v německém prostředí od 20. let 20. století, kdy tento fenomén vzniká. Pojem politické divadlo (politisches Theater) je však problematické vymezit. V předkládané práci rozumím pojmy politické drama / divadlo - mj. v intencích Pavisovy a Lehmannovy definice - takové, které v užším smyslu navazují na angažované apelativní levicově (antikapitalisticky) orientované divadlo v linii piscatorovsko-brechtovské a zároveň je chápu v širším smyslu jako drama / divadlo společensko-kritické, tj. týkající se problémů dnešní "polis" (obce, státu). V současné německé politické dramatice lze vysledovat obě naznačené tendence. Na první linii (apelativní) navazují svojí tvorbou především dramatici a režiséři Falk Richter a René Pollesch, na druhou (společensko-kritickou) Dea Loher, Marius von Mayenburg, Theresia Walser či Felicia Zeller.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.