Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Filantropie kultury a umění: Motivace současných českých mecenášů
Chalupová, Kristýna ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje rostoucímu fenoménu "nové generace" českých mecenášů kultury a umění a jejich motivacím. První teoretická část exponuje pojem filantropie obecně a mecenášství kultury a umění v kontextu jak historickém a současném, tak světovém i českém. Práce také představuje stručný přehled teoretických konceptů vysvětlujících altruistické chování a přehled dosavadních výstupů ze zahraničních výzkumů, které se věnují tomu, kdo jsou filantropové, a jaké jsou jejich motivace k dávání. Autorka se dále věnuje definování českých mecenášů a překážkám, kterým musí v českém prostředí čelit. Klíčovou část práce tvoří zpráva z realizovaného kvalitativního výzkumu, který byl proveden na základě polostrukturovaných rozhovorů s jedenácti představiteli nových českých mecenášů kultury a umění. Cílem výzkumu je zkoumání postoje k filantropii obecně, k umění a kultuře konkrétně, a dále motivace mecenášů vedoucí k podpoře uměleckých organizací a subjektů. Na základě srovnání s vybranými zahraničními výzkumy autorka zjišťuje, že ve většině oblastí vedou české mecenáše k podpoře (nejen) umění a kultury víceméně stejné motivace jako jejich západní kolegy. Čeští mecenáši kultury a umění jsou ale dosud nejistí v tom, co je skutečně ovlivňuje a motivuje, a skromní v propagaci české filantropie i v debatách...
Filantropie kultury a umění: Motivace současných českých mecenášů
Chalupová, Kristýna ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje rostoucímu fenoménu "nové generace" českých mecenášů kultury a umění a jejich motivacím. První teoretická část exponuje pojem filantropie obecně a mecenášství kultury a umění v kontextu jak historickém a současném, tak světovém i českém. Práce také představuje stručný přehled teoretických konceptů vysvětlujících altruistické chování a přehled dosavadních výstupů ze zahraničních výzkumů, které se věnují tomu, kdo jsou filantropové, a jaké jsou jejich motivace k dávání. Autorka se dále věnuje definování českých mecenášů a překážkám, kterým musí v českém prostředí čelit. Klíčovou část práce tvoří zpráva z realizovaného kvalitativního výzkumu, který byl proveden na základě polostrukturovaných rozhovorů s jedenácti představiteli nových českých mecenášů kultury a umění. Cílem výzkumu je zkoumání postoje k filantropii obecně, k umění a kultuře konkrétně, a dále motivace mecenášů vedoucí k podpoře uměleckých organizací a subjektů. Na základě srovnání s vybranými zahraničními výzkumy autorka zjišťuje, že ve většině oblastí vedou české mecenáše k podpoře (nejen) umění a kultury víceméně stejné motivace jako jejich západní kolegy. Čeští mecenáši kultury a umění jsou ale dosud nejistí v tom, co je skutečně ovlivňuje a motivuje, a skromní v propagaci české filantropie i v debatách...
Sociologické aspekty divadla: Společnost na jevišti
Chalupová, Kristýna ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
V této bakalářské práci si autorka klade za cíl vytvořit obhajobu divadla jako relevantního tématu sociologie. Na základě předestřených problémů sociologie umění vyplývající primárně z nehomogennosti předmětu dochází k tomu, že každá umělecká forma vyžaduje zvláštní sociologickou disciplínu, tedy ji potřebuje i divadlo. Autorka se zmíní o problémech způsobujících stagnaci a marginalizaci sociologie divadla. Poukáže na dosavadní vývoj v metodologických přístupech, které umožnily (nejen) sociologii divadla analyzovat dramatický text a divadelní představení. Následně se pokusí zmapovat sociologické aspekty divadla. Protože sociální funkce divadla se uskutečňuje zejména v interakci mezi tvůrci-performery-diváky, věnuje autorka zásadní část práce jak problematice výkladu obsahu díla, tak přenosu sdělení k divákům. V souvislosti s tím, že divadelní přestavení je podobně jako jiné umělecké díla vyjádřeným sdělením určeným publiku, autorka v závěrečné kapitole uvažuje o sociogenezi dramatického díla a autonomii dramatikovy tvorby. Na základě tří sociologických konceptů (Michela Foucaulta, Karla Marxe, Pierra Bourdieu) vztahujících se k autonomii umělce a sociokulturní determinaci umělecké tvorby uvažuje nad relevancí divadelních her jako sociologických zdrojů informací. V závěru autorka shrnuje dosavadní zjištění o...
Jak zfilmovat divadlo
Chalupová, Kristýna ; PITTERMANN, Jiří (vedoucí práce) ; ŠRÁMEK, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá filmovými adaptacemi divadelních inscenací z pohledu filmového producenta. První část je expozicí do problematiky filmových adaptací v obecné rovině - z hlediska historického vývoje a odborné kritiky - a slouží autorce především k vybudování argumentu, že audiovizuální záznam, pokud nemá být pouhou archivací divadelní inscenace, musí být přenesen do podoby filmu tak, aby mohl autonomně konkurovat ve filmovém prostředí. Dále se v této části definuje tzv. divadelní film, který využívá maximálních filmových prostředků k přenosu divadelní inscenace do filmové podoby, přičemž zachovává hlavní ideu a charakteristické rysy původního díla. Druhá část se věnuje roli nezávislého filmového producenta v českém prostředí. Třetí část práce obsahuje zprávu o problematice výroby a distribuce divadelního filmu a zkoumá roli producenta od přípravných prací po prezentaci a distribuci filmu. Na základě rozborů pěti vybraných filmů a s použitím rozhovorů s jejich producenty představuje text nástrahy a výhody filmových adaptací divadelních inscenací v českých podmínkách.

Viz též: podobná jména autorů
9 CHALUPOVÁ, Kateřina
5 Chalupová, Karolína
9 Chalupová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.