Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transmediální vyprávění na příkladu díla Rychlé šípy
Chňoupková, Denisa ; Knapík, Jiří (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Transmediální vyprávění je proces, při kterém se dílčí elementy určité fikce rozptýlí do různých komunikačních kanálů. Tok obsahu tak probíhá prostřednictvím vícero mediálních platforem, přičemž každé médium svým unikátním způsobem přispívá k rozvinutí příběhu. Diplomová práce ilustruje teoretický koncept transmediálního vyprávění na vybraném příkladu z českého prostředí. Foglarovy Rychlé šípy jevily znaky transmediálního vyprávění již ve svých počátcích na přelomu 30. a 40. let. V nemalé míře se na transferování příběhu do různých médií zasloužil i sám autor, Jaroslav Foglar. Avšak vzhledem k vysoké popularitě příhod o pětičlenném klubu docházelo v pozdějších letech ke spontánnímu vzniku transmediálního vyprávění, za nímž stáli jak filmoví tvůrci a další autoři, tak skalní příznivci Rychlých šípů. První část práce se zabývá vymezením teoretického konceptu transmediálního vyprávění a fikčních světů. Druhá část si dává za cíl zmapovat transmedialitu Rychlých šípů zahrnující mimo jiné literární díla a jejich adaptace, díla Foglarových pokračovatelů a napodobitelů, ale i Foglarovu mystifikaci ohledně existence klubu Rychlé šípy.
Zavedení videoobsahu v Economii
Chňoupková, Denisa ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce Zavedení videoobsahu v Economii se zabývá jedním ze zásadních mediálních trendů současnosti, a to stále rostoucím akcentem internetových vydavatelů na rozvoj a výrobu videoobsahu. Tento fenomén autorka ilustruje na jednom příkladu z českého prostředí, konkrétně na příkladu vydavatelství Economia, které se v posledních dvou letech na videoprodukci zaměřilo a svou nabídku audiovizuálních obsahů soustavně rozšiřuje. Teoretická část této práce popisuje jevy, které k expanzi online videí značně přispěly. Primárně je to digitalizace médií a z ní plynoucí konvergence. Mimo to pak nástup internetu a vznik a rozvoj nových digitálních médií. Dále se v této části autorka věnuje charakteristikám internetového videa a jeho jednotlivých typů a v neposlední řadě shrnuje aspekty, které motivují mediální domy k investicím do oblasti videa. Praktickou část práce tvoří případová studie videoprodukce vydavatelství Economia. Autorka popisuje postupné zavádění videoobsahu, vznik kanálu DVTV a především pak platformy Aktuálně.TV, která veškerou videoprodukci Economie zastřešuje. Následně charakterizuje vzhled a uživatelské rozhraní platformy a rozebírá jednotlivé pořady, které nabízí. Na závěr autorka popisuje, jakým způsobem se v Economii s videem pracuje, jaké jsou postupy při produkci a postprodukci...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.