Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparativní studie vzdělávacích systémů Rakouska a České republiky
Císař, Miroslav ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Rigorózní práce se zabývá dvěma vzdělávacími systémy v Evropě, a to systémem rakouským a českým. Práce je koncipována teoreticky a zkoumá jednak legislativní rámec školství Rakouska a České republiky, přičemž se vztahuje k legislativě těchto zemí až k roku 1918, kdy oba státy vznikly po rozpadu Rakouska - Uherska. Dále se práce zabývá současným stavem obou školských systémů, jejich podrobnou analýzou a charakteristikou. Není opomenuta aktuální agenda a probíhající diskuse, které se zabývají obecnými problémy a trendy, prioritami i cíly na pozadí školské politiky EU. K této kapitole jsou přiřazeny i výsledky výzkumných studií OECD PISA 2006 a TIMSS 2007. Jádro práce spočívá v komparaci obou vzdělávacích systémů. Nechybí srovnání legislativního rámce a probíhajících diskusí, které se v současnosti vedou v obou zemích. V závěru práce, která je pojata jako syntéza celé rigorózní práce, jsou zachyceny tendence, ke kterým v obou zemích dochází s hlubším zamyšlením nad sociálními, ekonomickými, duchovními a kulturními procesy a změnami, ke kterým dochází v obou školských systémech.
Komparativní studie vzdělávacích systémů Rakouska a České republiky
Císař, Miroslav ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Rigorózní práce se zabývá dvěma vzdělávacími systémy v Evropě, a to systémem rakouským a českým. Práce je koncipována teoreticky a zkoumá jednak legislativní rámec školství Rakouska a České republiky, přičemž se vztahuje k legislativě těchto zemí až k roku 1918, kdy oba státy vznikly po rozpadu Rakouska - Uherska. Dále se práce zabývá současným stavem obou školských systémů, jejich podrobnou analýzou a charakteristikou. Není opomenuta aktuální agenda a probíhající diskuse, které se zabývají obecnými problémy a trendy, prioritami i cíly na pozadí školské politiky EU. K této kapitole jsou přiřazeny i výsledky výzkumných studií OECD PISA 2006 a TIMSS 2007. Jádro práce spočívá v komparaci obou vzdělávacích systémů. Nechybí srovnání legislativního rámce a probíhajících diskusí, které se v současnosti vedou v obou zemích. V závěru práce, která je pojata jako syntéza celé rigorózní práce, jsou zachyceny tendence, ke kterým v obou zemích dochází s hlubším zamyšlením nad sociálními, ekonomickými, duchovními a kulturními procesy a změnami, ke kterým dochází v obou školských systémech.

Viz též: podobná jména autorů
1 Císař, Martin
5 Císař, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.