|
Role sestry při edukaci matky v péči o fyziologického novorozence
Burgárová, Kristýna ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce přibližuje problematiku edukace matek v péči o fyziologického novorozence, její význam a kvalitu v současných zařízeních. Je rozdělena do čtyř částí. V ošetřovatelství hraje edukace významnou roli, je součástí kvalitní péče o fyziologického novorozence, proto se jí věnuje první část bakalářské práce. Vysvětluje princip kvalitní edukace a její vliv na stav dítěte a matky. Také jsou vysvětlena specifika při edukaci matky na oddělení šestinedělí. Druhá část práce nejprve vysvětluje pojem fyziologický novorozenec a následně se věnuje péči o něj. Jsou postupně popsány správné postupy při výživě novorozenců, jako je správná technika kojení, či význam kojení. Dále kapitola popisuje zásady péče o pokožku novorozence. Je zmiňován i spánkový režim novorozence, nebo péče o novorozence s nemocí typickou pro novorozenecký věk. Třetí část se věnuje nejčastějším chybám, kterých se rodiče, ale i zdravotníci dopouštějí po propuštění novorozence do domácího prostředí. Čtvrtá část je částí empirickou, obsahuje kvantitativní výzkum. Zvolenou formou výzkumu bylo dotazníkové šetření. Dotazník byl zaměřený na subjektivní názor a postoj sester k edukaci, kterou provádějí, zjišťoval nejen v jakých oblastech setry matky edukují, ale také jak jsou se svou edukací spokojené, nebo která oblast edukace jim dělá největší...
|