Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Masopust v Roztokách a jeho symbolický význam v životech účastníků
Burýšková, Kateřina ; Jagošová, Anna (vedoucí práce) ; Košťálová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kulturní akcí Masopust v Roztokách u Prahy. Autorka zkoumá, jak tuto akci vnímají jednotliví účastníci a zejména se pak snaží odpovědět na otázku, jaký symbolický význam může plnit návštěva této akce v jejich životech a zda považují tuto kulturní akci za důležitý milník v roce, který by nechtěli vynechat. Dále autorka rozvíjí tato témata: do jaké míry se účastníci aktivně zapojují do dění na akci, jak se na ni připravují, zda je pro ně důležité mít na sobě masku a proč. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá dějinami masopustu v českých zemích a také historií samotného masopustu v Roztokách. Praktická část pak zahrnuje výsledky terénního výzkumu prováděného autorkou v letech 2022 a 2023. Kvalitativní data byla získána metodou polostrukturovaných rozhovorů s vybraným vzorkem informátorů, jejichž identita byla anonymizována. Klíčová slova: masopust, folklor, folklorní slavnosti, současné tradice, terénní výzkum, polostrukturovaný rozhovor
Prekoncepty žáků 1. stupně ZŠ o vztahu lidí a zvířat
Buryšková, Kateřina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na porozumění různým aspektům vztahu lidí a zvířat u žáků 1. stupně základní školy. Cílem práce je zjistit, jaké mají děti raného školního věku prekoncepty například v oblasti chovu hospodářských zvířat, domestikace nebo zabíjení zvířat pro různé účely. Teoretická část vymezuje pojem zvíře, přibližuje vědní obor human-animal studies a předkládá některá dosavadní výzkumná zjištění týkající se vztahu dětí ke zvířatům. Dále se zabývá tím, jak je dané téma obsaženo v učebnicích 1. období 1. stupně a v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Na závěr charakterizuje konstruktivismus a dětské interpretace světa. V praktické části je popsána metodologie výzkumu. Data byla sesbírána pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se žáky prvního ročníku, výsledky analyzovány metodou otevřeného kódování a interpretovány. Výsledky naznačují, že nejvíce miskonceptů mají žáci v oblasti chovu hospodářských zvířat. KLÍČOVÁ SLOVA: žáci 1. stupně základních škol, dětská porozumění, prekoncepce, konstruktivismus, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor, vztah lidí a zvířat

Viz též: podobná jména autorů
2 Buryšková, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.