Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístup k trans a nebinárním studujícím v českých školách
Brzák, Teodor ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem práce bylo prozkoumat přístup škol k trans a nebinárnímu žactvu a studentstvu v českém prostředí. Teoretická část představuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice a zasazuje jej do kontextu českého vzdělávacího systému. Praktická část práce přináší kvantitativní výzkum věnovaný posouzení celé situace v komplexní podobě z pohledu samotných trans a nebinárních studujících, s rozšířením o kvalitativní vhled. Konkrétně se šetření prováděné prostřednictvím elektronických dotazníků zaměřovalo na zkušenosti z oblasti: postupu školy po coming outu; řešení konkrétních specifických situací; přístupu školy ke queer a genderovým otázkám; bezpečí v prostředí školy. Výzkumu se zúčastnilo 105 osob, které poskytly 122 zkušeností ze škol v rámci primárního, sekundárního i terciálního vzdělávání. Výsledky přinesly podrobný popis stávající situace a její výrazné různorodosti, přičemž poukázaly také na konkrétní problematicky řešené aspekty a na rozdíly v míře respektu k identitám studujících osob rostoucí spolu se stupni vzdělávání. Variabilita výsledků výzkumu a často se vyskytující nerespektující postoje a přístupy tak korelují s teoretickým zjištěním, že neexistují žádné oficiálně stanovené postupy nebo doporučení, která by školám a jednotlivým osobám v nich působícím pomáhala...

Viz též: podobná jména autorů
2 BRZÁK, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.