Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv vzdělávání seniorů na kvalitu jejich života
Broncová, Kateřina ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání a kvalitou života seniorů. Cílem práce je idenfitikovat, jaký význam má participace na vzdělávání pro subjektivně hodnocenou kvalitu života seniorů. Na základě teoretických východisek a empirických poznatků je formulováno empirické šetření zaměřené na identifikaci souvislostí mezi kvalitou života a vzděláváním na univerzitě třetího věku. Kvalita života je zjišťována dotazníky WHOQOL-OLD a WHOQOL-BREF. V rámci šetření je komparováno průměrné hodnocení kvality života 645 účastníků univerzity třetího věku s populační normou. Dále je zkoumán význam vybraných aspektů účasti na univerzitě třetího věku a participace na dalších vzdělávacích aktivitách pro kvalitu života seniorů. Výsledky potvrdily, že vzdělávání na univerzitě třetího věku souvisí se subjektivně hodnocenou kvalitou života. Výsledky zároveň ukázaly, že frekvence účasti a počet absolvovaných semestrů s kvalitou života nesouvisí a kontakt s ostatními účastníky a participace na dalších vzdělávacích aktivitách s ní souvisí pouze minimálně. Zjištění jsou na konci práce diskutována v kontextu výchozích teoretických poznatků a dalších empirických studií. Klíčová slova: vzdělávání seniorů, univerzita třetího věku, kvalita života, well-being
Další vzdělávání osob se sluchovým postižením
Broncová, Kateřina ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dalším vzděláváním osob se sluchovým postižením. Je zaměřena na možnosti dalšího vzdělávání těchto osob v České republice a identifikaci jejich účasti na dalším vzdělávání. Využívány jsou teoretické poznatky o specifikách sluchového postižení. Důraz je kladen na rozdíly mezi lidmi se sluchovým postižením dané odlišnými stupni a typy sluchových vad a využívanými komunikačními systémy. Bakalářská práce řeší vliv uvedených odlišností na možnosti dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením. Pozornost je věnována oblastem počátečního vzdělávání a profesního uplatnění osob s postižením sluchu a jejich vztahu k dalšímu vzdělávání těchto osob. Dále jsou v práci využívány obecné poznatky o dalším profesním, zájmovém a občanském vzdělávání dospělých. Součástí práce je analýza možností dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením, které nabízejí organizace podporující sluchově postižené jedince. Analýza je zaměřena především na charakter nabízených možností. Kvantitativním empirickým šetřením je zjišťována účast osob se sluchovým postižením na dalším vzdělávání a hlavní důvody účasti či neúčasti těchto osob na dalším vzdělávání. Klíčová slova: sluchové postižení, osoby se sluchovým postižením, sluchově postižení, neslyšící, nedoslýchaví, ohluchlí, další vzdělávání, vzdělávání...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.