Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Tetička Julie" a Vargas Llosa: Literárnost dvou autobiografií
Brányiková, Katarína ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
Práce se zaměří na porovnání autobiografického románu Maria Vargase Llosy Tetička Julie a zneuznaný génuis (La Tía Julia y el escribidor, 1977), který z jedné poloviny vypráví o manželství s jeho "tetičkou" a druhou polovinu tvoří smyšlené rozhlasové příběhy, a autobiografického textu Co Varguitas neřekl (Lo que Varguitas no dijo, 1983), který je reakcí na tuto knihu, ve které autorka Julia Urquidi sepsala svou vlastní verzi vztahu s Mariem Vargasem Llosou. Práce se soustřeďuje na odlišnosti těchto dvou knih, které vypráví o tom samém vztahu, ovšem z jiného úhlu pohledu. Rozebere literární charakter obou děl a spolu s ním i úmysl obou autorů při výstavbě svých knih. Práce u obou textů analyzuje jejich kompozici, čas, vypravěče a styl. Zejména pak u díla Tetička Julie a zneuznaný génius se soustředí na autorovu hru s autobiografickými a fikčními prvky. Práce se pokouší najít odpověď na otázku, jak moc je fikce kombinovatelná se skutečností a do jaké míry ji lze použít v autobiografickém textu a naopak. Kromě toho práce také rozebírá text Julie Urquidi a zasazuje ho do kontextu díla Vargase Llosy.
Feminismus a ženskost v básních Alfonsiny Storni
Brányiková, Katarína ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent)
Práce se soustřeďuje na tvorbu argentinské autorky Alfonsiny Storni, a to hlavně ve spojitosti s tehdejší vlnou feminismu. Zvolené téma bude zasazeno do širšího kontextu, to znamená včetně sociálních podmínek, politické situace a názorů společnosti na ženské autorky na začátku dvacátého století v Latinské Americe. Všechny tyto faktory budou následně použity v detailní analýze autorčiných veršů. Cílem práce je blíže definovat styl Alfonsiny Storni a na základě obsahu jejich básní získat přehled o tom, jak se v něm projevuje její ženskost, její vztah k mužům a jak se jí podařilo v jejich dílech propojit modernismus s feminismem. Do toho všeho zapojím rozdíly mezi feminismem v době života Alfosiny Storni a tím dnešním. To vše na základě její tvorby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.