Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
How much does intelligence predict lifetime income? A Meta-Analysis
Nguyenová, Van Anh ; Havránková, Zuzana (vedoucí práce) ; Bortnikova, Kseniya (oponent)
Navzdory rostoucímu zájmu a rozsáhlému empirickému v˝zkumu ekonomick- ˝ch v˝nos schopností, dosáhnutí konsenzu o skute ném dopadu inteligence na finan ní v˝sledky z stává neuchopitelné. Zatímco psychologická literatura se snaûí sjednotit rozdílné záv ry, ekonomie jeöt nep inesla ucelenou metaanal˝zu eöící tuto problematiku. Naöe práce se snaûí tuto mezeru vyplnit vyuûitím nejmodern jöích meta-analytick˝ch technik pro anal˝zu jedine ného datasetu obsahující 765 odhad pocházejících ze 38 studií, ímû poskytuje jasn jöí obraz dopadu inteligence na p íjem. Odhalujeme v˝raznou pozitivní publika ní se- lektivitu, která po korekci vede k oslabenému, ale statisticky v˝znamnému efektu. Naöe v˝sledky ukazují, ûe zv˝öení kognitivních schopností o jednu stan- dardní odchylku vede k n co mén neû 10% nár stu ve finan ních v˝sledcích. Vyuûitím více neû 30 prom nn˝ch v naöich bayesovsk˝ch a frekventistick˝ch pr m rovacích modelech identifikujeme klí ové determinanty tohoto efektu, v etn roku sb ru dat, specifikací v˝sledné prom nné, metodologie, p vod dat a po tu odhad obdrûené ze studie. Dále, po korekci faktor , jako je pohlaví, místo bydliöt , pracovní zkuöenosti a rodinné atributy, pozorujeme v˝znamné variace ve velikosti efektu. Klasifikace JEL J24, J31, D31, C11 Klíèová slova inteligence a p íjem, v˝nosy...
Do Money Rewards Motivate People? A Meta-Analysis
Čala, Petr ; Havránková, Zuzana (vedoucí práce) ; Bortnikova, Kseniya (oponent)
Jsou lidé motivováni peněžními odměnami? Zodpovězení této otázky se již dlouho věnuje řada výzkumných prací z psychologie, společně s nedávnými pracemi z oboru behaviorální ekonomie. V této práci se zaměřujeme na nově publikované studie z oblasti ekonomie a sestavíme kvantitativní analýzu z čistě ekonomického hlediska. Celkově nasbíráme 1568 odhadů ze 44 různých studií a následně zakódujeme více než 30 proměnných s cílem zachytit pod- statu chování efektu peněz na motivaci a výkon. Řada statistických testů nám naznačuje, že efekt je velmi blízko nule, což je dále podpořeno testem pro specifický design. Dále využijeme bayesovského a frekventistického průměrování modelů pro zachycení nejdůležitějších vlivů na zmíněný efekt. Z těchto po- zorujeme nejvyšší vliv směrem vzhůru u publikačního zkreslení, dále pak u laboratorních experimentů a pozitivních odměn. Šest proměnných pak má opačný efekt - těmito jsou školní a charitativní experimenty, průřezová data, odměna pro sebe sama, kvantitativní výkon a podskupina studentů. 1
Beauty and Productivity: A Meta-Analysis
Bortnikova, Kseniya ; Havránek, Tomáš (vedoucí práce) ; Pertold-Gebicka, Barbara (oponent)
Předložená práce provádí kvantitativní syntézu 418 odhadů efektu atrak- tivity na produktivitu, které byly získány ze 37 studií. Za účelem zjištění míry publikační selektivity jsem tyto odhady efektu atraktivity podrobila testům prostřednictvím neformálních testovacích metod jako je trychtýřový graf, jakož i prostřednictvím metod formálních. Pomocí nich jsem dospěla k přesvědčivým důkazům o existující selektivitě v uváděných údajích: V literatuře jednoznačně převažují pozitivní odhady efektu atraktivity. K určení zdrojů heterogenity v uvedených odhadech jsem shromáždila 21 vysvětlujících proměnných. V práci zohledňuji nejistotu modelů a spoléhám se na Bayesovské průměrování modelů. Pro potřeby kontroly robustnosti používám frekventistické průměrování modelů. Výsledky zkoumání naznačují, že rozdíly v uváděných odhadech jsou zřejmě důsledkem odlišné volby koncepce a různých zdrojů pravé heterogenity, jako jsou zeměpisné regiony a individuální rysy respondentů (věk, vzdělání a kogni- tivní schopnosti).Povolání a pohlaví respondentů nemají žádný vliv na odhady dopadů efektu atraktivity na produktivitu. Průměrná míra efektu atraktivity je pravděpodobně mnohem nižší...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.