Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evolution of ethnic conflicts in the Union of Myanmar (Burma) and civic techniques of their resolutions
Boďová, Veronika ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Německý, Marek (oponent)
Táto práca skúma vývoj etnického konfliktu v Barme a občianske techniky jeho riešenia. Zameriava sa na niektorých hlavných aktérov občianskej spoločnosti v Barme a skúma ich vplyv na riešenie etnického konfliktu a prínos k demokratizačnému procesu. Skúma korene etnického konfliktu, no nezameriava sa len na jeho historický vývoj ale i na dejiny Barmy ako celku. Tvrdí, že etnický konflikt, tak ako je prezentovaný celosvetovej verejnosti, bol výsledkom britskej koloniálnej nadvlády a jej hospodárskej a sociálnej separácie etnických menšín v krajine. Súčasťou práce je aj teoretická definícia konfliktu a občianskej spoločnosti, ktorá by mala pomôcť lepšiemu porozumeniu predmetu skúmania. V poslednej kapitole je pozornosť venovaná kľúčovým aktérom občianskej spoločnosti a ich historickému a súčasnému úsiliu nielen v procese demokratizácie a riešení etnických konfliktov, ale aj ich úsiliu v rozvojovej práci v spoločnostiach postihnutých dlhoročným konfliktom. V závere sú načrtnuté ďalšie návrhy možností činností občianskych spoločností. Kľúčové slová História Barmy, Etnický konflikt, Občianska spoločnosť, Demokratizácia
Reedukace poruch binokulárního vidění u dětí v předškolním věku
Pírková, Zuzana ; Boďová, Veronika (vedoucí práce) ; Miklová, Lenka (oponent)
Název: Reedukace poruch binokulárního vidění u dětí v předškolním věku. Cíl práce: Shrnout dostupné informace o poruchách binokulárního vidění. Shrnout informace o možnostech reedukace zraku. Pomocí praktické části zjistit účinnost speciálních reedukačních cvičení v závislosti na intenzitě a délce speciálně pedagogické péče u dětí umístěných do speciálních tříd mateřské školy a dětí docházejících k reedukaci ambulantně. Metoda: Analýzou dokumentace 80 dětí s diagnostikovanou poruchou binokulárního vidění zaznamenat a posoudit úspěšnost včasného a pravidelného pleopticko - ortoptického výcviku u dětí v předškolním věku ve speciálních třídách mateřských škol a v péči ambulantní. Výsledky: Z našeho výzkumu vyplývá, že není významného rozdílu v reedukaci ve speciálních třídách mateřských škol, nebo ambulantní reedukaci. Včasnost a pravidelnost pleopticko - ortoptických cvičení je základem k úspěšnosti léčby poruch binokulárního vidění u dětí v předškolním věku. Klíčová slova: Poruchy binokulárního vidění, Strabismus, Amblyopie, Pleoptika, Ortoptika
The Conception of Time in Maya Cosmology
Boďová, Veronika ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Heřmanský, Martin (oponent)
Maya were one of the great civilizations of the Middle America. They lived in the regions of Mexico, Guatemala, Belize, El Salvador, and Honduras. Mayan history reaches back some 4,000 years to what is called the Pre-classic period, when civilization first began in Central America. However, it was during what came to be known as the Classic period (AD 250 to 900) that Mayan culture reached its peak and the Maya achieved their celebrated advances in architecture, mathematics, agriculture, astronomy, art, and other areas. What is my main interest in my work is the conception of time of this great civilization. In 19th century, the study of Maya science and religion has progressed by leaps and bounds. Archaeologists continued to uncover ancient ruins and excavated thousands of carved monuments, jade artifacts, rich burial tombs, painted ceramic vases, and examples of the hieroglyphic writing invented by the Maya. Scholars made enormous progress deciphering the Maya script. Specialists can now read almost all of these hieroglyphs, which reveal detailed histories for each Maya kingdom. In addition, scholars found and deciphered sacred texts that described events that occured during the world's creation and successive recreations. Maya creation myth describes those astronomical events. The Creation myth of the...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.