Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
E-learning jako fenomén informační společnosti
Blahož, Milan ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou e-learningu a jeho významem v rámci současné informační společnosti. Používání informačních a komunikačních technologií v každodenním životě bylo hlavním důvodem pro zapojení těchto technologií i do edukačního procesu. Cílem této práce je komplexní vymezení elektronického vzdělávání jako dalšího nástroje ve výuce, pohled na faktory s ním úzce spojené a zachycení vývojových směrů a trendů, kterými se ubírá. Poté na základě provedené analýzy poukázat na pozitivní a negativní dopady na společnost a na význam individuální znalosti a kritického myšlení jedince. Teoretický rámec práce primárně vymezuje základní termíny, jakými jsou data, informace, znalost a vzdělání, které jsou ve zbytku práce častěji užívány a bez jejichž jasného vymezení by byla pro potenciálního čtenáře práce zbytečná. Dále se zabývá oběma pohledy na informační a komunikační technologie, popisuje informační společnost a její hlavní charakteristiky, zejména význam informace a její zásadní rolí pro hospodářství. Následuje kapitola, která je zaměřena na rozsáhlé téma e-learningu. Vymezuje elektronické vzdělávání komplexně, od historického vývoje až po dnešní dobu. Zároveň zahrnuje varianty e-learningu, aktéry kterých se týká a jako poslední i moderní trendy, jakými jsou například MOOC kurzy nebo m-learning. Stěžejní část práce tvoří analýza aplikovaná na elektronické vzdělávání a prezentovaná ve formě SWOT, ve které jsou jednotlivé zjištěné faktory popsány. Shrnutím analýzy, ve které jsou vybrané faktory dále diskutovány společně s dostupnými statistikami Českého statistického úřadů, se zabývá následující kapitola, na niž posléze navazuje poslední část, zaměřená na pozitivní a negativní dopady na společnost. Doporučení plynoucí z práce jsou uvedena v závěru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.