Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebereflexe tvůrčího procesu při tvorbě inscenací Nevina a Erekce srdce
Blažková, Anděla ; TEJNOROVÁ, Petra (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Diplomová práce je subjektivní úvahou na základě vlastní sebereflexe při tvorbě inscenací Nevina a Erekce. Nejedná se o teoretickou studii, ale spíš o pochopení a definování vlastních cest při hledání dramatické postavy Absolut a funkcí performera. V první části se věnuji inscenaci Nevina v režii MgA. Petry Tejnorové. Nastiňuji podmínky a formu pro realizaci projektu jako live cinema/živého kina. V další kapitole uvádím jména všech dramatických postav se základní charakteristikou z mého úhlu pohledu a hledám souvislosti a fakta dramatické postavy Absolut, která mi sděluje text. Dále se nad dramatickou postavou zamýšlím na základě vlastní představivosti. Rozebírám a zkoumám všechny dramatické situace, ve kterých se Absolut objevuje a nastiňuji cesty k jejím emocím. Hledám souvislosti mezi pocity a zkušenostmi dramatické postavy a mě. Zjišťuji, proč je důležité vědět, co hraji a zároveň, proč je důležité, že dramatická postava nikdy nesmí vědět, co hraje. Rozebírám hledání „masky“ pro jevištní ztvárnění slepoty a uvádím úryvek ze svých poznámek na základě vlastního experimentování se zrakem. Objasňuji technické požadavky na herce při realizaci: kamera, mikrofon – port, prostory a uvádím důležitost splynutí s těmito požadavky. Zamýšlím se nad pravdivostí, jistotou a autenticitou filmového herectví. V druhé části uvádím školní zkušenosti s postupy režisérů v rámci klauzurních inscenací a zdůvodňuji naléhavost k možnosti hledání vlastního tématu. Věnuji se tvoření inscenace Erekce srdce, v režii Petry Tejnorové. V dalších kapitolách odtajňuji tvůrčí proces – kontaktní improvizace a hledání vlastního tématu. Rozebírám cesty k proniknutí do jádra vlastního tématu a uvádím výsledný monolog v rámci finální inscenace. Nastiňuji své úvahy – možnosti a pravidla k cestě za divákem. Uvědomuji si možnosti performera, při vědomí možných výher a proher, při samotné realizaci. Uvádím reakci jednoho diváka po shlédnutí inscenace. Závěrem si odpovídám na otázku, zda se u herce změní autenticita, když sděluje cizí text nebo, když sděluje vlastní názory a myšlenky.

Viz též: podobná jména autorů
3 BLAŽKOVÁ, Adéla
6 BLAŽKOVÁ, Andrea
2 Blažková, Adriana
2 Blažková, Adriána
3 Blažková, Adéla
4 Blažková, Alena
6 Blažková, Andrea
1 Blažková, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.