Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Olympijský park Lipno: zhodnocení ekonomického dopadu projektu
Binderová, Monika ; Král, Pavel (vedoucí práce) ; Tripes, Stanislav (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení ekonomického dopadu projektu Olympijský park Lipno. Nejprve jsou v rešerši popsané tzv. mega sport events a jejich dopady, zejména ekonomické. Dále jsou v rešerši popsané studie ex-ante a ex-post a vytěsňovací efekt. Společností KPMG byly zpracovány dvě analýzy k tomuto projektu, které jsou v práci podrobně popsány. Výzkumnou metodou je dotazníkové šetření, přičemž sběr dat proběhl na místě OP. Díky dotazníkům mohlo, společně se sběrem sekundárních dat, dojít k porovnání se zpracovanými studiemi, a hlavně k vyčíslení ekonomického dopadu.
Obchodní praktiky používané českými obchodníky
BINDEROVÁ, Monika
Cílem této bakalářské práce bylo doporučení pro odstranění nekalých obchodních prak-tik používaných českými obchodníky s využitím výsledků z terénního výzkumu reali-zovaného v České republice. V teoretické části byly popsány a vysvětleny základní pojmy související s touto proble-matikou. Objasnění pojmu ochrana spotřebitele, jaké dozorové orgány v oblasti ochrany spotřebitele a spotřebitelské organizace působí na území České republiky, čím se zabý-vají a jaké jsou jejich hlavní činnosti. Jak jsou rozděleny nekalé obchodní praktiky, co vlastně nekalé obchodní praktiky jsou. Praktická část se zaměřila na dotazníkové šetření. Dotazník byl rozdán mezi 108 re-spondentů, návratnost byla poměrně vysoká, tedy v praktické části se pracovalo se 105 dotazníky. Otázky byly zaměřený na to, zda mají respondenti povědomí o ochra-ně spotřebitele, dozorových orgánech či spotřebitelských organizacích. Zda se už někdy setkali s konkrétními agresivními nebo klamavými praktikami a jak na toto jednání rea-govali. Z výsledků dotazníkového šetření lze uvést, že poměrně velká část (94 %) dotá-zaných respondentů ví co si pod pojmem ochrana spotřebitele představit. Toto zjištění je velice pozitivní. Co se týče klamavých a agresivních obchodník praktik, ze získaných dat vyplývá, že se dotazovaní více setkávají s klamavými praktikami než s těmi agresivními. Reakce bývají většinou negativní v podobě odmítnutí. Ze získaných dotazníků bylo pomocí tabulek a grafů vyhodnoceno všech 22 otázek. Následně byly vypracovány návrhy na zlepšení, pro splnění cíle práce. Tímto cílem práce bylo doporučení pro odstranění nekalých obchodních praktik používaných obchodníky na území České republiky. Návrhy byly zaměřeny především na důchodce a mladistvé, z toho důvodu, že mladiství jsou v tomto ohledu nerozumní a nerozvážní a důchodci jsou skupina, na kterou se obchodníci svými praktikami nejčastěji zaměřují. Pro mladistvé se jedná o rozšíření přednášek na středních a vysokých školách, dále roz-šíření seminářů pro seniory, které by se konaly v domovech pro důchodce. Dalším ná-vrhem pro odstranění nekalých obchodních praktik byl roznos letáků do těchto domovů, na kterých by senioři byli upozorněni před nekalými obchodními praktikami a na koho se v případě nouze obrátit.

Viz též: podobná jména autorů
2 BINDEROVÁ, Monika
1 Binderová, Magdalena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.