Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nástup dítěte do školy a možné problémy s tímto vývojovým mezníkem
Bayerová, Kateřina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Morgensternová, Monika (oponent)
4 Abstrakt Cílem této práce je snaha zasadit téma nástupu dítěte do školy do celkového teoretického kontextu. V první části této diplomové práce předkládáme teoretický rámec problematiky nástupu dítěte do školy. Po úvodním vymezení a charakteristice předškolního věku dítěte se věnujeme stručnému přehledu historického vývoje českého školství a jeho transformaci po roce 1989. Teoretická část práce se dále věnuje celkové připravenosti dítěte ke vzdělávání, samotnému nástupu dítěte do školy a jeho adaptaci. Představujeme nové role žáka, rodiče, učitele a vzájemnou součinnost rodičů a školy. Závěrečná kapitola zahrnuje problematiku přípravy rodičů, výběru vhodné školy pro dítě a zápis do školy. Empirická část se věnuje zmapování problematiky nástupu dítěte do školy. Jedná se o výzkum kvantitativní povahy. Ke sběru dat bylo použito k tomu účelu sestaveného anonymního dotazníku, který samostatně vyplnilo 200 respondentů. Po selekci dat nevhodně vyplněných dotazníků, jsme získali vzorek o 194 respondentech. Z toho bylo 184 žen a 10 mužů ve věkovém rozložení 24 až 47 let. Data byla zpracována v programu StatGraphics Plus. Empirická část obsahuje hypotézy týkající se velikosti obce, výběru školy, věku dítěte, pořadí dítěte, vzdělání rodičů a pohlaví dítěte. Klíčová slova Předškolní věk, historický vývoj českého...

Viz též: podobná jména autorů
1 BAYEROVÁ, Karolína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.