Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sexuální výchova dětí s PAS staršího školního věku
BLAŽKOVÁ, Renata
Sexualita a sexuální potřeby jsou velmi důležitou součástí každého lidského života. Pro správný rozvoj těchto potřeb je nutné vhodné ošetření citlivých aspektů sexuální povahy ideálně správně vedenou sexuální výchovou. Pro mnohé z rodičů je problémem toto téma svým dětem podat adekvátně, ve správný čas a vhodnou formou. Pro rodiče dětí s poruchou autistického spektra je tento problém ještě mnohem složitější. Jejich děti mají velmi specifické postižení, které jim znemožňuje správně analyzovat běžné životní situace, odhalovat komplexnost lidských vztahů a stávat se jejich součástí. Kvůli tomu se rodiče těchto dětí dostávají v období puberty do situací, se kterými si neví rady. Práce Sexuální výchova dětí s poruchou autistického spektra staršího školního věku si vybírá za cílovou skupinu děti s touto diagnózou v období puberty a snaží se analyzovat jejich problémy (i problémy rodičů) v tomto vývojovém období. Cílem práce je zjistit, jaké hlavní problémy v oblasti sexuality mají děti s poruchou autistického spektra a jaká je informovanost rodičů ohledně této problematiky. Dílčím cílem je poté porovnání mezi sexuální výchovou v rodině a ve školském zařízení. Teoretická část shrnuje poznatky současné literatury o tomto tématu. V první kapitole se věnuje staršímu školnímu věku obzvláště vývojovým specifikům dětí v období puberty. Druhá kapitola shrnuje poznatky o poruchách autistického spektra definování problémových oblastí těchto jedinců, rozdělení druhů tohoto postižení, jeho etiologii a základní vzdělávací přístupy. Poslední kapitola se zabývá tématem sexuality a jeho stručným vývojem; dále se věnuje sexuální výchově a jejím specifikům v práci s jedinci s poruchou autistického spektra v období puberty. Empirická část vychází z výzkumu prováděného za pomocí polostrukturovaných rozhovorů vycházejících ze zásad kvalitativního přístupu. Osnovou rozhovorů bylo 7 okruhů témat Puberta; Soukromé x veřejné; Problémové chování; Masturbace, poluce, menstruace; Vztahy; Sexuální výchova ve škole; Informovanost. S takto sestavenými dotazníky byly prováděny rozhovory se sedmi rodiči dětí s poruchou autistického spektra staršího školního věku. Děti dvou respondentů měly vysokofunkční typ poruchy autistického spektra Aspergerův syndrom, děti zbylých respondentů měly nízkofunkční typ této poruchy vždy v kombinaci s mentální retardací. V kapitole Výsledky interpretuji získané informace, které stavím do kontrastu mezi dětmi s intelektem ve variační šíři normálu a mezi dětmi s mentální retardací. Kapitola Diskuze shrnuje a porovnává zjištěné poznatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.