Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití cytogenetických metod v taxonomii polyneopterního hmyzu
Břečková, Jana ; Šťáhlavský, František (vedoucí práce) ; Dalíková, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou využití cytogenetických metod v taxonomii polyneopterního hmyzu. Pro odpověď na tuto otázku je třeba analyzovat dosud dostupná data o mezidruhové a vnitrodruhové variabilitě karyotypů u jednotlivých skupin. Na začátku práce jsou popsány cytogenetické metody využité u polyneopterního hmyzu. Pomocí nich jsou získávány informace o diploidním počtu chromozomů, morfologii chromozomu a systému pohlavního určení. Hlavní část práce se zaměřuje na popis variability karyotypů a na možnost využít tyto informace pro taxonomické účely u jednotlivých skupin. Klíčová slova: polyneopterní hmyz, cytogenetické metody, karyotypy, taxonomie, chromozomy, pohlavní určení
Komentovaný překlad: Germanen: Unterwegs zu höherer Zivilisation (H. Ament: Bibliographisches Institut & F. A. Brockhaus AG, 2001)
Břečková, Jana ; Kloudová, Věra (vedoucí práce) ; Drahotová, Markéta (oponent)
Předmětem bakalářské práce je překlad populárně naučného textu z německého jazyka a odborný komentář k němu. Text pro překlad byl vybrán z internetového serveru www.novaesium.de. Jedná se o několik kapitol z textu, jehož účelem je podat stručný obraz o historii Germánů. Přeloženy jsou všechny kapitoly vyjma kapitol III. Die germanischen Stämme, VI. Tracht, Schmuck und Bewaffnung a VIII. Landwirtschaft und Siedlungswesen. Důvodem zkrácení je především rozsah celého textu a zamýšlený rozsah bakalářské práce. Komentář k překladu se zabývá překladatelskou analýzou textu, tedy analýzou vnětextových a vnitrotextových faktorů podle Ch. Nord (1995), popisem použitých metod a typologií překladatelských problémů a posunů.
Počítadla (abakus, finger abacus aj.) ve výuce matematických operací na prvním stupni ZŠ. Návrh pracovních listů s využitím počítače.
BŘEČKOVÁ, Jana
V diplomové práci se zabývám vytvořenou interaktivní učebnicí pro 1. ročník základní školy, zaměřenou na numeraci s přechodem přes pětku a desítku s využitím interaktivní tabule a počítadel. V úvodní části píši o znalostech, jež mají žáci se vstupem do prvního ročníku, matematice na počátku školní docházky, počítadlech, interaktivní tabuli, učebnici a interaktivní učebnici. Hlavní část je věnována manuálu k interaktivní učebnici, kde popisuji prostředí, ovládání a jednotlivé příklady. Dále se zabývám výukou, která proběhla na dvou základních školách. Závěr je věnován zpětné vazbě od učitelek v podobě dotazníku, mé sebereflexi a vyhodnocení úspěšnosti výuky na základě pracovních listů.

Viz též: podobná jména autorů
3 Břečková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.