Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Measurement of friction coefficient between damping wire and groove
Šnábl, Pavel ; Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Běhálek, V. ; Boháč, T. ; Tašek, H.
Damping wire is being used on railway wheels for noise suppression. It is inserted into a groove of the wheel and dry friction damping reduces vibrations and thus the noise transmitted by the wheel. For increase of durability of the wire, surface treatment of the groove and the ring must be applied to prevent corrosion. Three combinations of diferent surface treatments were studied during reciprocating motion in a set of measurements with diferent frequencies and normal forces to evaluate friction coeficient. Then, those measurements were repeated after a long-time run to evaluate the change of friction coeficient after the wear of the surfaces.
Vibrační zkoušky a dynamická analýza třecích účinků u železničního kola tlumeného tlumícím kroužkem
Pešek, Luděk ; Půst, Ladislav ; Bula, Vítězslav ; Šnábl, Pavel ; Boháč, T. ; Tašek, H. ; Běhálek, V.
Pro návrh tlumícího třecího kroužku s proměnnou křivostí s optimálním rozložením kontaktních tlaků v drážce, jež je cílem projektu DELTA, proběhla v dynamické laboratoři Bonatrans a.s. ve dnech 11. až 16. června 2019 experimentální modální analýza s jedním (SIMO) a dvěma (MIMO) budiči s těmito cíli: a) vytvořit metodiku zkoušky pro vyhodnocení třecího účinku tlumícího kroužku na tlumení vibrací kola, b) pomocí změn naměřených dynamických amplitudo-frekvenčních a fázově-frekvenčních charakteristik na amplitudu buzení popsat projevy nelineárního chování třecí vazby kruhového tlumícího kroužku v drážce kola pro různé vlastní tvary kmitání. Popis navržené metodiky a analýza naměřených výsledků z hlediska účinku třecích vazeb kruhového drátu jsou obsahem této zprávy. \n\n

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.