|
Prediktívna analytika v retailovom bankovníctve v Českej republike
Búza, Ján ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Tyl, Ondřej (oponent)
Prediktívna analytika a big data umožňujú vytvorenie lepšieho obrazu o potrebách a preferenciách zákazníkov. Skrz toto hlbšie porozumenie organizácie všetkých druhov nachádzajú spôsoby, ako zaujať existujúcich alebo potenciálnych klientov. Výskum dokazuje, že firmy, ktoré využívajú big data a prediktívnu analytiku vo svojej činnosti majú mieru produktivity a profitability o 5 až 6 percent vyššiu v porovnaní s konkurenciou. Súčasne je ale takmer nemožné nájsť bankovú inštitúciu v Českej republike, ktorá by naplno využívala potenciál dátovej analytiky. Táto diplomová práca sa preto zameria na skúmanie príležitostí pre banky v lokálnom kontexte, berúc do úvahy technické a finančné limitácie, ako aj trhovú situáciu. Autor uskutoční rozhovory s bankovými manažérmi a konzultantmi, aby zhodnotil teoretické koncepty a najlepšie príklady použitia vo svete z pohľadu českého trhu. Následne vyhodnotí schopnosť bánk využiť príležitosti, ktoré analytika prináša a identifikuje hlavne bariéry, ktoré by tomu mohli brániť. Na základe týchto informácií navrhne všeobecný rámec pre bankových manažérov, ktorí by chceli využívať prediktívnu analytiku.
|
|
Building brand through social networks
Búza, Ján ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku budování značky prostřednictvím sociálních sítí. Její cílem je seznámit čitatele s příležitostmi, které sociální sítě ponoukají a přesvědčit ho o jejich důležitosti. V první části popisuje význam budování značky a nové možnosti, které firmy s příchodem sociálních médií získali. Následně se zaobírá základními charakteristikami těchto sítí a předpoklady, které musí splňovat strategie budování značky, aby mohla v tomto prostředí uspět. V závěrečné části vykresluje aplikaci uvedených principů na příkladě společnosti Starbucks, která patří v oblasti prezentace prostřednictvím sociálních sítí k světovým lídrům.
|