Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aspects of Europeanization through Implementation of Policies on Child Poverty Eradication - In the Case of the Republic of Serbia
Milinkovic, Lidija ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Aberra, Rokia Aidahis (oponent)
Magisterská práce se zabývá možnostmi rodinné politiky, ale také ostatních politik, ovlivnit snížení dětské chudoby. Problematiku zkoumá z pohledu evropeizace a zjišťuje, zda je možné ji identifikovat v oblasti implementace nových nástrojů pro snížení dětské chudoby v Srbské republice. Srbská republika je na jedné straně zemí s pozoruhodným potenciálem a na druhé straně řeší velké problémy s udržitelností, a proto je v práci kladen důraz na vliv Evropské unie snižování dětské chudoby v Srbské republice. Veřejná politika Srbské republiky jakožto kandidátské země Evropské Unie podléhají evropskému vlivu. Srovnání některých strategií jak v EU, tak v Srbsku poskytne další vysvětlení. Aspekt evropeizace v případě politik Srbské republiky je nesporný, ale míra jeho konkrétního promítnutí do daných politik je stále diskutován. V diplomové práci se pracuje s řadou různých termínů, témat a přístupů, které se vážou k problematice chudoby, konkrétně dětské chudoby, která je předmětem zkoumání a je komplexní, proto musíme vzít v úvahu vzájemně propojené příčiny a následky chudoby. Současná politická, sociální a ekonomická situace Srbské republiky není záviděníhodná, ale existuje zde potenciál a vůle ke změně a růstu. Proto by se srbská veřejná a sociální politika mohla inspirovat z minulého i současného vývoje...
Educational system and Inequalities in Access to Education in Kosovo
Begu, Edona ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Aberra, Rokia Aidahis (oponent)
Pre-university Educational System and inequalities in Kosovo Edona Begu Master thesis Abstract The institutional structure of the education system is crucial for understanding the educational inequalities. Kosovo is a young country and its education system is undergoing major reforms. Hence, studies and research in the impact that the educational system arrangement has on inequalities barley exist. The main goal of this thesis was to understand the institutional setting of pre-university education system in Kosovo and its impact in inequalities, especially in terms of labour market outcomes, social status outcomes and educational outcomes. After evaluation of Kosovo's education system along standardization and stratification dimensions introduced by Allmendinger, in the widely known typology for educational inequalities, Kosovo's pre-university education resulted to be highly standardized and highly stratified. Thus, the quality of education provision is uniform for all the students, which is reflected in their similar educational outcomes in PISA test. However, the students are stratified in different tracks, which influence and restrict their future outcomes in labour market and their status in the society. These conclusions were backed up with secondary data analysis which states that there are no...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.