Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza příčin nezaměstnanosti mladých ve věku 15-24 let v EU v letech 2000-2015
Šulai, Michal ; Czesaný, Slavoj (vedoucí práce) ; Bartůsková, Lucia (oponent)
Cílem této práce bylo analyzovat hlavní příčiny nezaměstnanosti mladých v zemích Evropské unie. Za účelem zjistit hlavní determinanty tohoto negativního fenoménu byl sestaven ekonometrický model založený na panelových datech. Zdrojový datový soubor, obsahující primárně data získaná z Eurostatu, pokrývá země EU-28 v časovém období mezi lety 2000-2014. Výsledky regrese naznačily, že nezaměstnanost mladých je ovlivňována především celkovým hospodářským vývojem ekonomik. Ekonomické zpomalení dopadá na nezaměstnanost mladých citlivěji než na nezaměstnanost v dospělé věkové kategorii. Dle výsledků modelu by pozitivní efekt na zaměstnanost mladých mělo mít snížení daní ze mzdy a omezení legislativní regulace minimální mzdy. Odborná literatura také naznačuje, že reformy školství směřující k efektivnějšímu a praktičtějšímu vzdělávacímu systému s prvky duálního vzdělávaní by rovněž měly hrát v potlačování nezaměstnanosti mladých pozitivní roli. Ekonometricky podložený důkaz tohoto tvrzení ovšem nalezen nebyl.
Ceny domů a dopravní dostupnost: Případ zázemí města Prahy
Šulai, Michal ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zkoumat vztah mezi cenami domů a jejich vzdáleností do centra města. Na základě teoretických i empirických studií byla stanovena hypotéza, že s vyšší vzdáleností do centra bude cena domu klesat. Za zkoumanou oblast bylo zvoleno dynamicky se rozvíjející suburbální zázemí města Prahy. Vztah byl zkoumán s pomocí modelu hédonické ceny založeném na datovém vzorku 697 domů nabízených k prodeji na realitním portálu sreality.cz v období června a července 2014. Hlavními poznatky této práce jsou zjištění, že cena domu s každým dalším kilometrem od centra poklesne o 1,24 procenta. Vzdálenost byla také alternativně měřena pomocí času jízdy autem v normálních dopravních podmínkách, v dopravní špičce a také pomocí času stráveného v hromadné dopravě. Hodnoty koeficientů dalších kontrolních proměnných byly ve většině případů v souladu s očekáváním a zahraniční literaturou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.