Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza morfologických změn spermií kanců a jejich vliv na plodnost prasnic
ŠTVERÁK, Martin
Cílem práce bylo vyhodnotit kvalitu ejakulátu kanců z hlediska morfologie spermií a vlivu na plodnost prasnic. Data pocházela z 58 odběrů od 8 kanců jedné linie. Kanci byli ustájeni v inseminační stanici ve stejných podmínkách a byli ve věku od 11 do 21 měsíců. Při analýze ejakulátu bylo provedeno zhodnocení patologicky změněných spermií stanovením četnosti nálezu jednotlivých morfologických změn. Pro vyhodnocení vlivu spermatu na četnost vrhu byla zpracována data ze 123 úspěšných inseminací a následných porodů. Z výsledků vyplynulo, že kanci ve většině případů produkovali ejakulát s průměrným objemem s nižší koncentrací spermií. Výskyt morfologicky abnormálních spermií byl téměř u všech kanců v normě. Nejčastější abnormalitou spermií byly nezralé spermie a defekty bičíku. Bylo potvrzeno, že při použití inseminační dávky vyrobené z ejakulátu s vyšším počtem spermií se narodilo více selat. A dále, že při použití ejakulátu s výskytem morfologicky abnormálních spermií pod 15 % se narodilo více selat než v případě, kdy byl podíl spermií 1525 %. U nezralých spermií byl prokázán negativní korelační vztah k počtu narozených selat.
Faktory ovlivňující množství spermií v ejakulátu kanců
ŠTVERÁK, Martin
V reprodukci prasat již dlouhodobě zaznamenáváme sezónní i nárazové poklesy v produkci selat. Nejsou však zcela známé konkrétní ovlivňující faktory nebo míra jejich dopadu na plodnost prasnic a kanců. Existuje mnoho studií, zabývajících se příčinami poklesu říjivosti prasnic a snižováním kvality spermatu kanců, ale ani v naučné literatuře nebo v odborných chovatelských diskuzích není dostatek prostoru věnován snižování kvantity spermatu kanců. Právě počet spermií v ejakulátu hraje významnou roli v oplození a má také přímý dopad na plynulý chod inseminačních stanic kanců a tím pádem i jejich odběratelů. Cílem práce bylo vyhodnotit počty spermií u sledovaných kanců na základě vlivu ročních období a porovnat je s ideální hodnotou. Veškeré údaje o množství spermií sledovaných kanců z let 2006 2010 byly rozděleny do skupin na základě data, kdy proběhl odběr ejakulátu. Tyto skupiny byly následně mezi sebou statisticky porovnány z hlediska průměrného celkového množství spermií v ejakulátu, průměrné koncentrace spermií a průměrného objemu ejakulátu. Průměrný celkový počet spermií dosáhl nejvyšších hodnot v zimě, druhý nejlepší výsledek byl vyhodnocen na podzim, ten však nebyl příliš vzdálen od jarních výsledků, které také dosáhly uspokojivých hodnot. Nejnižší celkový počet spermií byl zaznamenán v létě, ale i tyto nízké hodnoty byly podle odborné literatury v normě. Průměrná koncentrace spermií dosáhla maxima opět v zimě, ale tentokrát s nevelkým náskokem před jarem, které také vykazovalo vynikající výsledky. Horších hodnot bylo dosaženo na podzim a nejnižší výsledky ze všech připadly znovu na léto. Některé zdroje dokonce uvádí, že výsledky pro podzim a léto jsou pod hranicí normy. U objemu ejakulátu byl překvapivě nejlépe vyhodnocen podzim, avšak s nevýrazným rozdílem bylo dosaženo druhých nejlepších hodnot v zimě. Oproti výsledkům z koncentrace spermií byly u objemu ejakulátu zaznamenány poměrně nízké hodnoty na jaře, ale nejhorší výsledky byly, dle očekávání, opět v létě. Ze zjištěných výsledků vyplívá, že faktory související s probíhajícím ročním obdobím mají nezpochybnitelný vliv na produkci spermií plemenných kanců, přičemž tyto faktory poněkud odlišně působí na objem ejakulátu a na koncentraci spermií. Podle všeho je nejvhodnějším obdobím k reprodukci zima a nejméně vhodným obdobím je léto.
Virální marketing na internetu
Štverák, Martin ; Šalamon, Tomáš (vedoucí práce) ; Svatoš, Oleg (oponent)
Práce poskytuje přehled o virálním marketingu a díky němu čtenář může zjistit, zda by pro něj mohl být virální marketing (v jakékoliv podobě) tou správnou cestou. Je popsán proces, kterým se lze nechat inspirovat při realizaci virální kampaně. Práce zahrnuje analýzu konkrétního virálního webového projektu. Cílem práce je vytvořit rozdělení jednotlivých složek virálního marketingu, stanovit předpoklady, které by měly být splněny, aby byl virální marketing úspěšný, navrhnout, jak využít v oblasti virálního marketingu sociální síť Facebook a zhodnotit jednotlivé složky této služby pro možnosti propagace, provést analýzu vlastních virálních projektů a zmapovat klíčové faktory jejich úspěchu. Hlavní přínosem práce je poskytnutí základních informací o virálním marketingu, získání přehledu využití služby Facebook pro virální marketing a v analýze spuštěných virálních aplikací a z nich plynoucích poznátků.
Virtuální komunity - jejich podpora prostřednictvím IS/ICT, způsoby organizace a motivace
Štverák, Martin ; Šalamon, Tomáš (vedoucí práce) ; Svatoš, Oleg (oponent)
Tato práce se zabývá Virtuálními komunitami, obecně popisuje oblast virtuálních komunit a většina práce je zaměřena na komunitní webové servery. Cílem práce je zmapovat prostředí a formy komunikace virtuálních komunit a pokusit se je kategorizovat podle různých kritérií. Celá práce poskytuje rozhled čtenáři, jenž se chce pokusit založit komunitní webový server a tím zmírnit riziko jeho neúspěchu. Práce má za cíl zabývat se také propagací komunitních webových serverů, upozornit na některé zajímavé aspekty propagace na Internetu. Cílem práce je také objasnit nákladovou a výnosovou stránku projektů komunitních serverů, představit a navrhnout zajímavé výnosové modely. Autorův hlavní přínos spočívá v analýze motivací a stanovení zásad a poznatků, které by měl dodržet, každý podnikatel, když se pokouší rozjíždět projekt komunitního webového serveru. V práci jsou zužitkovány praktické zkušenostmi autora v oblasti virtuálních komunit a marketingu v prostředí Internetu.

Viz též: podobná jména autorů
4 ŠTVERÁK, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.