Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podnikání v oblasti internetového poradenství
Štrupl, Václav ; Raška, Ondřej (vedoucí práce) ; Tichý, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá oblastí internetového poradenství, tedy oborem, od jehož vzniku ještě neuplynulo ani deset let. Internetovým poradenstvím je myšleno odvětví zahrnující online propagaci, konzultace k technické kvalitě a použitelnosti webových stránek, měření a optimalizaci jejich obchodní výkonnosti. Nejedná se tedy o poradenství z jiných oblastí (sociální, zdravotní, ekonomické) pouze využívající jako formu komunikace internet, byť se i pro tuto činnost používá stejné označení. Cílem práce je definovat obor poradenství v oblasti tvorby a propagace webových stránek, a zmapovat ho nejen z odborného, ale také z podnikatelského a ekonomického hlediska. Praktická případová studie v druhé části vychází z individuálních rozhovorů s klíčovými zaměstnanci společnosti H1.cz s.r.o. a také z mé vlastní více než pětileté praxe při provozování této firmy, která byla jedním z prvních českých subjektů podnikajících v tomto odvětví. Při jejím založení, rozvoji a nakonec i prodeji jsem z pozice majitele načerpal jak teoretické znalosti odborného aspektu poradenství a realizace konzultačních služeb, tak praktické zkušenosti s provozem firmy jako takové. Tato zkušenost mi v kontextu studia informačních technologií na škole s ekonomickým zaměřením připadá pro závěrečnou práci příhodná. Text jsem rozdělil do následujících částí: - Definice internetového poradenství jako oboru. Cílem této části je teoreticky zmapovat oblast internetového poradenství z odborného hlediska a popsat jednotlivé specializace a dílčí činnosti, ze kterých se skládá. Jedná se o první takto komplexní popis daného oboru v českém jazyce. - Specifika poradenství jako podnikatelské činnosti. Tato kapitola stručně popisuje poradenskou činnost jako typ podnikání a její specifika odlišující ji od ostatních odvětví. - Případová studie společnosti H1.cz. Třetí část mapuje jednotlivé činnosti v podniku (management, marketing, obchod, finance atd.) zaměřeném právě na internetové poradenství. Věnuje se také otázce založení a prodeje společnosti, jakožto neoddělitelné součásti podnikání. Po přečtení práce by si měl čtenář udělat nejen zevrubný přehled v oblasti tvorby a propagace internetových stránek, ale také v provozování firmy v tomto novém odvětví. Na dané téma zatím neexistuje žádný ucelený zdroj, a tato práce by se proto mohla stát východiskem pro každého, kdo uvažuje o podnikání, v němž hraje internet stěžejní roli.
Komplexní analýza webových stránek
Štrupl, Václav ; Raška, Ondřej (vedoucí práce) ; Tichý, Jan (oponent)
Cílem této práce je popsat, z jakých pohledů lze analyzovat webové stránky a naznačit, které metody lze pro jejich prověřování použít. V praxi by byli cílovou skupinou tohoto textu spíše manažeři než techničtí pracovníci, práce totiž není ucelenou kuchařkou, po jejímž přečtení bude člověk sám schopný plnohodnotnou analýzu provést. Místo toho se snaží postihnout všechny součásti kvalitního webu a pomoci se stanovením priorit při analytické činnosti, která je stěžejní při návrhu nového i provozu již hotového webu. Při psaní práce jsem vycházel především z vlastních znalostí a zkušeností, které jsem nabyl dlouholetým samostudiem, při práci ve společnosti H1.cz a předtím obdobnou prací v rámci projektu Dobrý web. V těchto poradenských společnostech je právě analýza webových stránek z nejrůznějších pohledů jednou z nejdůležitějších služeb a do dnešního dne si ji pro potřeby rozvoje své firemní prezentace objednaly stovky individuálních i firemních klientů. Celá práce je rozdělena do větších tematicky vymezených celků postihujících určitý druh kvality webových stránek (použitelnost, přístupnost, optimalizace pro vyhledávače a další), pod nimiž se skrývají jednotlivé konkrétní analytické postupy a metodiky. Toto členění jsem vyhodnotil jako nejpřehlednější, byť se nabízejí i další možné způsoby, jako například rozdělení jednotlivých analytických metod podle toho, v jaké části životního cyklu se právě nachází zkoumaná webová prezentace. Protože některé analytické postupy a metody jsou lépe srozumitelné z příkladů než z textového popisu, použil jsem k tomuto účelu ve své práci některé weby institucí Vysoké školy ekonomické v Praze. Ty pravděpodobně většina čtenářů bude znát, a příklady pro ně tudíž budou názornější.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.