Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití metody IDS (Inteligenční a vývojové škály pro děti) a techniky apercepce v hodnocení sociálních a emočních kompetencí dětí
Štarková, Monika ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením sociálních a emočních kompetencí dětí ve věku 7 - 10 let a porovnáním odlišných technik jejich měření. Práce se zaměřuje na zjištění těchto kompetencí za využití Inteligenční a vývojové škály pro děti (IDS) a jejich následné porovnání se sociální a emoční úrovní týž respondentů prokázanou ve vybrané apercepční technice (test Dětského světa Michalova projektivního interview hodnocen pomocí škály SCORS). Jedná se tedy o komparaci výkonově zaměřeného inteligenčního testu s apercepční technikou. Cílem práce je ověření, zda existuje vztah mezi subtesty sociálně-emoční části metody IDS a vybranými škálami SCORS. Východiskem pro toto srovnání je předpoklad, že obě metody měří podobné psychologické konstrukty a proto by spolu jejich výsledky měly korespondovat. Teoretická část se věnuje především vývoji emočních a sociálních kompetencí u dětí a jejich specifikům v mladším školním věku, dále pak představení samotných apercepčních technik a inteligenčních vývojových škál s důrazem na metody zvolené pro výzkumnou studii. V empirické části je provedena analýza dat získaných z obou diagnostických metod. U obou metod je provedena položková analýza a odhad reliability. Výzkumné hypotézy jsou ověřovány pomocí korelační a faktorové analýzy. Pro výzkumnou studii bylo vybráno 30...
Čtení u žáků s Aspergerovým syndromem
Štarková, Monika ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zmapování porozumění čtenému textu u žáků s Aspergerovým syndromem navštěvujících 1. stupeň základní školy. Pro šetření jsou užity tři testy, kterými jsou test naslouchání, test čtení a test čtení s vizuální podporou. Odpovědi respondentů na tyto tři typy testů jsou následně hlouběji analyzovány a také vzájemně porovnávány. Tato práce soustředí pozornost zejména na myšlenkové operace respondentů a jejich práci s informacemi na rovině explicitního a implicitního porozumění. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, čtení, kognitivní aspekty, porozumění slyšenému, čtenářská gramotnost, čtení s vizuální podporou, porozumění čtenému

Viz též: podobná jména autorů
4 STÁRKOVÁ, Michaela
4 Starková, Michaela
1 Stárková, Magda
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.