Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
PPP u studentů nutriční terapie a vliv výživy na jejich výživový stav
ŠTĚPÁNOVÁ, Vendula
Bakalářská práce zpracovává téma Poruchy příjmu potravy u studentů nutriční terapie a vliv výživy na jejich výživový stav. Tato práce je zaměřena na problematiku poruch příjmu potravy (dále jen ,, PPP ") a jejich rozšíření mezi studenty nutriční terapie a na důsledky poruch příjmu potravy. Jedná o velice rozšířené nemoci, o kterých se dosud nedostatečně mluvilo. Nemoci postihují zejména mladé lidi, ale dospělý ve vyšším věku nejsou výjimkou, protože jejich léčba bývá jak psychicky, tak i často nutričně obtížná. Cíl práce je zjistit rozsah výskytu PPP u studentů nutriční terapie, jak se liší strava studentů s PPP a bez PPP . Teoretická část se zabývá výživou obecně, popsáním jednotlivých makronutrientů a energetické bilance. Poté popisuje poruchy příjmu potravy, její druhy, incidenci, rizikové faktory, komplikace a léčbu. Údaje a výsledky z praktické části jsou zjištěny pomocí standardizovaných dotazníků ORTO-15 a EAT-26 (Eating Attitudes Test-26) a pomocí vlastního dotazníku. Praktická část se zabývá dále rozborem získaných jídelníčků a poté jídelních návyků studentů oboru nutriční terapie dle toho, zda si prochází/prošli PPP či nikoliv. Studenti nutriční terapie, kteří si prošli PPP vykazují rozdílné jídelní chování než studenti bez PPP a to zejména v kontrole svého energetického příjmu a sníženého příjmu sacharidů. Celkově dosáhlo rizikového skore v dotazníku EAT-26 10,6 % studentů a v dotazníku ORTO-15 dokonce 74 %. Určitě je vhodné zvyšovat mezi odborníky i laickou veřejností nadále informovanost o PPP.
Vliv reklamy na spotřební chování návštěvníků lékáren
Štěpánová, Vendula ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Kotlářová, Jana (oponent)
V L I V R E K L A M Y N A SPOTŘEBNÍ C H O V Á N Í N Á V Š T Ě V N Í K Ů L É K Á R E N Autor: Vendula Štěpánová Konzultant diplomové práce: PhDr.Vladimír Fabera,CSc. Zdravotnická psychologie, Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze, Česká republika Cíl práce: Cílem práce bylo sledovat ovlivnění lidí reklamou na léky.Výzkumná část byla vypracována na základě dotazníku, kde bylo 14 otázek. Metodika: Navazovala jsem na diplomové práce Krkošové 2000 a Pacasové 2002 .Zvolila jsem několik otázek shodných s těmito diplomovými prácemi. Důvodem byla možnost srovnat výsledky z obou prací s mými výsledky. Zbývající otázky byly odlišné. Otázky byly položeny tak, aby jim každý rozuměl a byl schopen na ně odpovědět. Respondent měl na výběr z několika odpovědí, které měl zakroužkovat, popřípadě mohl odpovědět podle svého vlastního uvážení. Jednotlivé odpovědi jsem potom vyhodnotila. Výsledky: Výzkumu se zúčastnilo 160 lidí. Z mých výsledků vyplývá, že 80% lidí tvrdilo, že se ovlivnit reklamou během 6 měsíců nenechalo. Ti co se nechali ovlivnit se o daném léku nejčastěji dozvěděli z TV. 39% nedává přednost léku z reklamy před tím, který v reklamě neviděli. 52% uvedlo, že se zajímají o nová léčiva jen tehdy, podle toho o jaký výrobek se jedná Jen 33%...
Vliv reklamy na spotřební chování návštěvníků lékáren
Štěpánová, Vendula ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Kotlářová, Jana (oponent)
V L I V R E K L A M Y N A SPOTŘEBNÍ C H O V Á N Í N Á V Š T Ě V N Í K Ů L É K Á R E N Autor: Vendula Štěpánová Konzultant diplomové práce: PhDr.Vladimír Fabera,CSc. Zdravotnická psychologie, Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze, Česká republika Cíl práce: Cílem práce bylo sledovat ovlivnění lidí reklamou na léky.Výzkumná část byla vypracována na základě dotazníku, kde bylo 14 otázek. Metodika: Navazovala jsem na diplomové práce Krkošové 2000 a Pacasové 2002 .Zvolila jsem několik otázek shodných s těmito diplomovými prácemi. Důvodem byla možnost srovnat výsledky z obou prací s mými výsledky. Zbývající otázky byly odlišné. Otázky byly položeny tak, aby jim každý rozuměl a byl schopen na ně odpovědět. Respondent měl na výběr z několika odpovědí, které měl zakroužkovat, popřípadě mohl odpovědět podle svého vlastního uvážení. Jednotlivé odpovědi jsem potom vyhodnotila. Výsledky: Výzkumu se zúčastnilo 160 lidí. Z mých výsledků vyplývá, že 80% lidí tvrdilo, že se ovlivnit reklamou během 6 měsíců nenechalo. Ti co se nechali ovlivnit se o daném léku nejčastěji dozvěděli z TV. 39% nedává přednost léku z reklamy před tím, který v reklamě neviděli. 52% uvedlo, že se zajímají o nová léčiva jen tehdy, podle toho o jaký výrobek se jedná Jen 33%...

Viz též: podobná jména autorů
3 ŠTĚPÁNOVÁ, Vendula
2 ŠTĚPÁNOVÁ, Václava
2 ŠTĚPÁNOVÁ, Věra
14 Štěpánová, Veronika
1 Štěpánová, Vlasta
2 Štěpánová, Václava
2 Štěpánová, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.