Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Logoterapeutické pojetí smyslu života a jeho využití v sociální pedagogice
Španihelová, Lenka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce má teoretický charakter a je rozdělena do tří základních kapitol. První kapitola je zaměřena na sociální pedagogiku jako samostatný obor. Zabývá se historií pomáhajících profesí a na ni navazuje historií sociální pedagogiky. Dále řeší profesionalitu sociálního pedagoga a jeho kompetence. V závěru první kapitoly se dochází k tomu, že sociální pedagogika je svébytný obor a má své místo v pomáhajících profesích. Druhá kapitola je zaměřena na logoterapii. Zabývá se teoretickými a filozofickými východisky logoterapie. Jsou v ní představeny metody práce používané v logoterapii. Závěr kapitoly je zaměřen na hodnoty jako základ pro určení smyslu života. Na to navazuje poslední kapitola o smyslu života v logoterapeutickém pojetí. Zabývá se smyslem života v psychologii a náboženství následně smyslem života v logoterapii. Jsou zde řešeny vztahy mezi smyslem života a slastí, úspěchem a nadějí. Závěr kapitoly je věnován motivací člověka k morálním hodnotám. Celá kapitola se zaměřuje na jednotlivé aspekty smyslu života a jejich aplikaci v sociální pedagogice.
Logoterapeutické pojetí smyslu života a jeho využití v sociální pedagogice
Španihelová, Lenka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce má teoretický charakter a je rozdělena do tří základních kapitol. První kapitola je zaměřena na sociální pedagogiku jako samostatný obor. Zabývá se historií pomáhajících profesí a na ni navazuje historií sociální pedagogiky. Dále řeší profesionalitu sociálního pedagoga a jeho kompetence. V závěru první kapitoly se dochází k tomu, že sociální pedagogika je svébytný obor a má své místo v pomáhajících profesích. Druhá kapitola je zaměřena na logoterapii. Zabývá se teoretickými a filozofickými východisky logoterapie. Jsou v ní představeny metody práce používané v logoterapii. Závěr kapitoly je zaměřen na hodnoty jako základ pro určení smyslu života. Na to navazuje poslední kapitola o smyslu života v logoterapeutickém pojetí. Zabývá se smyslem života v psychologii a náboženství následně smyslem života v logoterapii. Jsou zde řešeny vztahy mezi smyslem života a slastí, úspěchem a nadějí. Závěr kapitoly je věnován motivací člověka k morálním hodnotám. Celá kapitola se zaměřuje na jednotlivé aspekty smyslu života a jejich aplikaci v sociální pedagogice.
Pojetí naděje v pastorační práci
Španihelová, Lenka ; Jandejsek, Petr (vedoucí práce) ; Martinek, Michael (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na pojetí naděje v pastorační práci. Nejprve je čtenář seznámen s historií sociální práce a vznikem pastorační práce. Jsou zde představeny modely pastorační práce a dále je vymezen pojem pastorační práce jako součást sociální práce. Ve druhé části je vymezen pojem beznaděje, poté pojem naděje a její souvislost a využití v pastorační práci. Naděje je představena z pohledu pozitivní psychologie a z pohledu křesťanství. Jednotlivé teoretické části jsou doplňovány citacemi z dotazníků od pastoračních pracovníků. Tyto citace mají za cíl podpořit teoretické výroky a dodat jim platnost. Ve třetí je zpracován význam naděje a smyslu života pro pastorační práci. Smysl života je zpracován z pohledu logoterapie a Viktora E. Frankla. Cílem práce je představit naději jako důležitou součást pastorační práce a ukázat, jak je možné s ní v pastorační práci účinně pracovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.