Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design plavidla pro sběr oceánského odpadu
Šnajdr, Petr ; Paliatka, Peter (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problémem exponenciálně narůstajícího množství plastového odpadu ve světových mořích a oceánech. V textu jsou rozebrány příčiny tohoto problému a jeho současné snahy řešení, včetně jejich analýzy na jejímž základě jsou identifikovány a navrženy nové možnosti řešení. Cílem práce je návrh plavidla včetně jeho systému provozu, které umožní sběr plovoucího odpadu z rozsáhlých vodních ploch a zároveň bude maximálně udržitelné. Navržené plavidlo přistupuje k problematice systémovým řešením, které neřeší pouze koncový problém, ale i jeho příčiny. K tomu využívá svého konfigurovatelného designu mezi pracovní a obytnou verzí. Plavidlo v obou případech sbírá plovoucí odpad unikátním systémem dvou oddělitelných motorových plováků, které směřují odpad k plavidlu, kde je následně nabírán a zpracováván pyrolýzou přímo na palubě. Kromě toho obytná verze plavidla umožňuje ubytování veřejnosti na palubě, což finančně podpoří provoz a zároveň mediálně a zážitkově edukuje společnost o globálním problému plastového znečištění. Provoz plavidla je díky využití obnovitelných zdrojů energie a semiautonomnímu řízení v maximální možné míře ekologický a soběstačný. V rámci toho bylo navrženo inovativní zařízení kombinující vertikální křídla pohánějící plavidlo, která zároveň integrující rotační turbínu generující elektřinu z větrné energie. Výsledky práce přináší systémové řešení problematiky plastového znečištění oceánů, které může být nejenom ekonomicky a environmentálně udržitelné, ale navíc má společenský přesah. Kromě toho nabízí řadu inovativní technických a designových řešení, které mohou být aplikovány i v jiných technologiích.
Návrh tvaru kapoty závodního vozidla na základě analýzy proudění
Šnajdr, Petr ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Michalec, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá snižováním aerodynamického odporu pneumobilu. Shrnuje poznání v oblasti aerodynamiky vozidel a principu CFD simulací. Podstatou práce je návrh tvaru kapoty pro závodní pneumobilu Typhoon, vyvíjeného na FSI VUT, pro co nejnižší odpor vzduchu. K pozorování a analyzování vlivu tvaru kapoty na aerodynamické vlastnosti je využíváno CFD simulací. Navržené tvarové řešení kapoty významně přispívá ke snížení aerodynamického odporu oproti stávající kapotě. Díky tomu jsou zlepšeny výkonnostní parametry vozidla od maximální rychlosti až po dojezdovou vzdálenost. Získané poznatky můžou také pomoci při dalším vývoji pneumobilů a při zlepšování nastavení výpočetního modelu popsaném v práci.
Design VTOL letadla
Šnajdr, Petr ; Sládek, Josef (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepční vizí designu VTOL letadla jako možného způsobu budoucí dopravy. Práce obsahuje analýzu současně vyvíjených strojů této kategorie a také stručný technický přehled letadel. Cílem práce je design koncept VTOL letounu pro hromadnou přepravu osob s nízkou produkcí emisí. Navržený letoun má konfiguraci blended-wing s kapacitou 16 osob. Ekologickým palivem pro bezemisní provoz je plynný vodík zajišťující dolet přes 2000 km. Inovativním řešením zabudování proudového pohonného systému do konstrukce letounu je výsledný tvar čistý s podobou jednoho velkého křídla, které dodává letounu futuristický aerodynamický vzhled. Zajímavým řešením je také nastupování do letounu v podobě velkých dveří po stranách letounu, které umožňuje snížit rozměry, a tím odpor letadla. Výsledný design přináší nejen elegantní, futuristicky tvarovaný letoun, ale i způsob řešení vertikálního vzletu a přistání společně s navrženým nastupování může být inspirací pro budoucí generace letadel.
Design VTOL letadla
Šnajdr, Petr ; Sládek, Josef (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepční vizí designu VTOL letadla jako možného způsobu budoucí dopravy. Práce obsahuje analýzu současně vyvíjených strojů této kategorie a také stručný technický přehled letadel. Cílem práce je design koncept VTOL letounu pro hromadnou přepravu osob s nízkou produkcí emisí. Navržený letoun má konfiguraci blended-wing s kapacitou 16 osob. Ekologickým palivem pro bezemisní provoz je plynný vodík zajišťující dolet přes 2000 km. Inovativním řešením zabudování proudového pohonného systému do konstrukce letounu je výsledný tvar čistý s podobou jednoho velkého křídla, které dodává letounu futuristický aerodynamický vzhled. Zajímavým řešením je také nastupování do letounu v podobě velkých dveří po stranách letounu, které umožňuje snížit rozměry, a tím odpor letadla. Výsledný design přináší nejen elegantní, futuristicky tvarovaný letoun, ale i způsob řešení vertikálního vzletu a přistání společně s navrženým nastupování může být inspirací pro budoucí generace letadel.
Návrh tvaru kapoty závodního vozidla na základě analýzy proudění
Šnajdr, Petr ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Michalec, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá snižováním aerodynamického odporu pneumobilu. Shrnuje poznání v oblasti aerodynamiky vozidel a principu CFD simulací. Podstatou práce je návrh tvaru kapoty pro závodní pneumobilu Typhoon, vyvíjeného na FSI VUT, pro co nejnižší odpor vzduchu. K pozorování a analyzování vlivu tvaru kapoty na aerodynamické vlastnosti je využíváno CFD simulací. Navržené tvarové řešení kapoty významně přispívá ke snížení aerodynamického odporu oproti stávající kapotě. Díky tomu jsou zlepšeny výkonnostní parametry vozidla od maximální rychlosti až po dojezdovou vzdálenost. Získané poznatky můžou také pomoci při dalším vývoji pneumobilů a při zlepšování nastavení výpočetního modelu popsaném v práci.

Viz též: podobná jména autorů
3 Šnajdr, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.