Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak může způsob trávení volného času žáka ovlivnit jeho úroveň práce s turistickou mapou
Škvorová, Tereza ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Vágner, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje trávení volného času žáků, a jejich vlivu na úroveň práce s turistickou mapou. Součástí této práce je rozbor jednotlivých mapových dovedností. Z různých úhlů pohledu je diskutována problematika volného času. V empirické části jsou nejprve uvedeny výsledky týkající se testu na práci s turistickou mapou a dotazníku na způsob trávení volného času. Dále jsou zhodnoceny výsledky zaměřené na problematiku působení volnočasových aktivit žáka na jeho práci s turistickou mapou. Z výzkumu je zřejmé, že nejlepších výsledků dosáhli ti žáci, kteří využívají mapy v rámci jejich volného času. Pozitivní vliv na práci s mapou má také čtení, sport a hraní na počítači, tabletu či telefonu. Klíčová slova: Volný čas, základní škola, střední škola, mapové dovednosti
Začlenění průřezových témat do výuky zeměpisu na 2. stupni základních škol na úrovni zamýšleného kurikula
Škvorová, Tereza ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zařazováním průřezových témat do výuky na 2. stupni základních škol. Konkrétně zkoumá začleňování průřezových témat do výuky zeměpisu, a to na úrovni zamýšleného kurikula. Součástí práce je analýza náhodně vybraných 56 školních vzdělávacích programů, ve kterých bylo zkoumáno začleňování jednotlivých průřezových témat do vzdělávacích oborů, podrobněji pak do výuky zeměpisu. Konkrétní příklady využití jsou analyzovány podle jednotlivých tematických okruhů vzdělávacího oboru zeměpis. V závěru práce jsou uvedeny konkrétní příklady z vybraných učebnic, které potvrzují vzájemný vztah zeměpisu s jednotlivými průřezovými tématy. Klíčová slova: průřezová témata, základní vzdělávání, zeměpis, zamýšlené kurikulum
Využití Školního atlasu světa ve výuce průřezových témat
Škvorová, Tereza ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na středoškolská průřezová témata a jejich výuku s využitím Školního atlasu světa. Součástí této práce je rozbor průřezových témat z Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia zejména z geografického pohledu a jejich porovnání s vybranými zahraničními kurikulárními dokumenty. Práce dále připomíná důležitost mapových dovedností, jejich rozvoj v průběhu studia a jejich nezbytnost pro správnou práci se Školním atlasem světa. Samotné využití Školního atlasu světa ve výuce průřezových témat je uvedeno jednotlivých příkladech. Pro každé průřezové téma je vybraný tematický okruh, ke kterému jsou uvedeny konkrétní úlohy, které mohou být aplikovány do výuky a mohou sloužit jako inspirace pro učitele. Klíčová slova: Školní atlas světa, průřezová témata, střední škola, mapové dovednosti

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.