Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Wernerová, Kateřina ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Šimanovský, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma osobnostně sociálního rozvoje žáků v hudebně výchovném procesu na 1. stupni základního vzdělávání. Přináší vybrané muzikoterapeutické techniky, které představují jeden z prostředků osobnostně sociální výchovy. Teoretická část práce se zabývá pojmem osobnostně sociální výchovy se stručnou historií dané problematiky. Představuje postavení osobnostně sociální výchovy v kurikulárních dokumentech. Praktická část práce přináší pravidelnou výuku hodin hudební výchovy na základní škole Dolní Břežany. Součástí výzkumné části je rovněž činnost s emočními kartami. Diplomová práce nabízí možné propojení komunikačních karet s poslechem vybraných skladeb, za účelem stručné diagnostiky výzkumného vzorku. Zvolené muzikoterapeutické techniky jsou aplikovány na žácích 1. třídy, která představuje významný mezník v přechodu z mateřské školy na školu základní. KLÍČOVA SLOVA: Osobnostně sociální rozvoj, motivace, muzikoterapie, klima třídy, reflexe, sebereflexe, spolupráce
Kvalita v praxi českých muzikoterapeutů
Fajfrová, Jitka ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Šimanovský, Zdeněk (oponent)
Magisterská práce Kvalita v praxi českých muzikoterapeutů se zabývá teoretickým a empirickým zkoumáním fenoménu kvality v praxi českých muzikoterapeutů a to jak v národním, tak v evropském kontextu. Práce navazuje na bakalářskou práci Poslední směry české muzikoterapie, kterou rozvíjí, a zaměřuje se na sledování procesu profesionalizace oboru. Teoretická část je členěna do čtyř kapitol. První pojednává o kvalitě obecně, seznamuje se systémy jejího řízení a metodami jejího zjišťování. Podává přehled o kvalitě v resortech národního hospodářství, kde se muzikoterapie zpravidla uplatňuje. Druhá se věnuje muzikoterapii a to zejména české muzikoterapii a odpovídá na otázky: Kdo je muzikoterapeut? Jaké jsou poslední směry české muzikoterapie? Její významné osobnosti? A seznamuje se současným vývojovým stádiem institucializace v oboru. Třetí kapitola se věnuje evropské muzikoterapii a jejímu vztahu ke kvalitě. A čtvrtá kapitola sleduje kvalitu v české muzikoterapii a příbuzných oborech expresivních terapií. Závěrem shrnuje důležité otázky a výzvy pro budoucí rozvoj oboru. Empirická část je věnována kvalitativnímu výzkumu na principech zakotvené teorie, jehož hlavním cílem je zjistit indikátory kvality v praxi českých muzikoterapeutů. Doplňujícím cílem je podat přehled o současném stavu procesu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.