Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza čar terénní kostry v plochách skalních útvarů: srovnání informací odvozených ze ZM 10 a DMR 5G
Kyncl, Günter ; Lysák, Jakub (vedoucí práce) ; Šidlichovský, Pavel (oponent)
G. Kyncl 2022 Analýza čar terénní kostry v plochách skalních útvarů: srovnání informací odvozených ze ZM 10 a DMR 5G Abstrakt Práce se zabývá analýzou čar terénní kostry v plochách skalních útvarů s využitím dat karto- grafických reprezentací skalních útvarů v Českém státním mapovém díle. Hlavním cílem práce je odpovědět na otázku, do jaké míry skalní šrafy využívané k reprezentaci skalních útvarů odpovídají realitě. V teoretické části práce je popsána metoda, která je v Českém státním mapovém díle využita pro znázorňování skal. Dále je stručně popsán postup, kterým lze z kartografických reprezentací odvodit průběh čar terénní kostry v plochách skalních útvarů, a kterým byla data čar terénní kostry odvozena v rámci autorovy bakalářské práce. Následně jsou stručně popsány vybrané metody pro detekci čar terénní kostry v digitálních modelech terénu v rastrovém formátu, přičemž jedna z nich je zvolena a s úpravami využita v praktické části práce. Další část se zabývá vybranými metodami z oblasti digitálního zpracování obrazu a výpočetní geometrie a poslední část je zaměřena na popis vybraných metod využívaných k určení míry shody liniových objektů. V úvodu praktické části jsou popsána využitá data. Stěžejní část práce je zaměřena na detailní popis metody využité k detekci čar terénní kostry. Cílem...
Využití kartografické reprezentace skal ze SMD pro doplnění topografických dat o skalních útvarech v ZABAGED
Kyncl, Günter ; Lysák, Jakub (vedoucí práce) ; Šidlichovský, Pavel (oponent)
k bakalářské práci G. Kyncl 2020 Využití kartografické reprezentace skal ze SMD pro doplnění topografických dat o skalních útvarech v ZABAGED Abstrakt Práce se zabývá využitím kartografické reprezentace skalních útvarů ze SMD za účelem do- plnění topografických informací o skalních útvarech do dat ZABAGED. V úvodu práce je popsána metoda pro znázorňování skal navržená a využívaná Zeměměřickým úřadem na zá- kladních mapách. Dále jsou stručně popsány vybrané metody výpočetní geometrie, které jsou v práci dále využívány. Další část je věnována popisu použitých dat o skalních útvarech po- skytnutých Zeměměřickým úřadem. Součástí popisu dat je i popis procesu předpřípravy dat pro zpracování v dalších částech práce. Stěžejní část práce se zabývá návrhem postupů pro automatické odvození topografických informací z kartografické reprezentace skalních útvarů. Navržené postupy se zabývají klasifikací obvodových hran polygonů reprezentujících skalní útvary, dále pak identifikací hřbetnic, údolnic a vnitřních lomových hran. Navržené postupy jsou testovány na reálných datech a následně vyhodnoceny. Klíčová slova skalní útvary, znázorňování skal, státní mapové dílo, ZABAGED
Počátky české a slovenské digitální narativity: historie textových počítačových her v Československu
Šidlichovský, Pavel ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Connelly Kohutová, Radka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá popisem raného vývoje digitální narativity na území bývalého Československa v osmdesátých a na začátku devadesátých let 20. století. Tvorba a užívání textových adventure her v tomto období byly ovlivněny sociokulturním a ekonomickým prostředím východoevropského komunistického bloku a jeho následným přerodem v demokratický systém s tržním hospodářstvím. To s sebou přinášelo jedinečné přístupy ve vývoji a vlastním hraní počítačových her a vytvoření kulturního fenoménu digitálních textových her spjatých s kontextem té doby. Text podává stručný historický vývoj hraní digitálních her ve světě a celkovou situaci v informačních technologiích na území bývalého Československa včetně vybraných názorů přímých účastníků. V rámci práce jsou předloženy základní teoretické přístupy zkoumající žánr adventure her, obzvláště jejich narativní složku a principy intertextuality. Ty jsou pak popsány na příkladech konkrétní československé herní tvorby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.